Hr/redovinsningsekonom
Ängsätra Vård & Omsorg AB / Redovisningsekonomjobb / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Mark,
Härnösand,
Timrå,
Sundsvall,
Kramfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ängsätra Vård & Omsorg AB i Mark HR/Redovisningsekonom till behandlingshem.
Brosäter och Ängsätra är två HVB-hem för boende för vuxna personer med psykiska funktionsnedsättningar, huvudsakligen psykospatienter där man jobbar på ett kognitivt pedagogiskt förhållningssätt och där miljöterapeutiska och psykoanalytiska inslag ingår. Vi söken nu en redovisningsekonom som vill utveckas i sitt ansvarstagande. Företaget ligger i Horred ca 3 mil nordost om Varberg och ca 6 mil sydost om Göteborg.
I din roll som redovisningsekonom, hanterar du arbetsuppgifter med bokföring, löner och fakturering samt tillhörande administrativa göromål. Du kommer att ha kontakt med personalen, myndigheter, kommuner samt våra leverantörer och kunder. Därför är det viktigt att du kan hantera administrativa HR-frågeställningar.
Vi söker en person som är självgående, lyhörd, kreativ, nyfiken, kommunikativ, stresstålig och strukturerad. Du är en person som löser problemen istället för att se hinder och kan jobba självständigt, du tar och skapar initiativ samt kan hantera ett arbete med många bollar i luften. Arbete i verktyg som Hogia, Visma, FortNox samt Office-paketet är de verktyg som vi använder idag där erfarenhet från dessa verktyg är meriterande för tjänsten som HR/Ekonom. Du rapporterar dirket till företagets VD. Körkort är ett krav för tjänsten.
Arbetslivserfarenhet: Du som söker tjänsten ska ha arbetat som HR/redovisningsekonom i minst 3-5 år och i bolag som omtätter minst 20 MSEK. alternativt at du har erfarenhet som redovisningsekonom från redovisningsbyrå eller revisionsbyrå 3-5 år. Som person är du en service och leveransinrkitad person som tar ansvar för arbetsuppgifterna och att dessa levereras inom givna ramar och tider.
Kompetens: Krav att du har en eftergymnasial ekonomiutbildning eller en mångårig erfarenhet av arbete som HR/ekonom som innebär att du på egen hand kan sköta bokföringen samt dialog med skatteverk, myndigheter, vår revisionsbyrå m.fl. Du ska kunna arbeta i Hogia,Visma, FortNox eller liknande samt att du kan arbeta i Office-paketet (Word,Excel, Outlook...)
Vill du arbeta i en organisation under ständig utveckling då är detta rätt företag för dig.
För ytterligare information om företagen:
www.angsatra.sePubliceringsdatum2014-04-30KörkortskravB
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
Deltidstjänst : Måndag-fredag 50-80% (Arbetstid kan diskuteras).
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-05-31
Dina ansökan med CV/Meritförteckning vill vi ha per e-post till:
stefan@angsatra.se senast 2014-05-31. Vi rekryterar dock från första ansökan så tjänsten kan bli tillsatt tidigare.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
stefan@angsatra.seKontaktVD:Stefan Lövenhamn 0320-209098
stefan@angsatra.seFöretagÄngsätra Vård & Omsorg AB
AdressÄngsätra Vård & Omsorg AB
Kyrkbyn
51991 ISTORP
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0320-209099
Jobbnummer 1857914
Observera att sista ansökningsdag har passerat.