HR Recruitment Assistant

Alten Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Stockholm, Upplands Väsby, Södertälje, Uppsala, Östhammar eller i hela Sverige

Är du nyutexaminerad personalvetare som vill starta karriären inom rekrytering på ett av Europas ledande teknik- och IT-konsultföretag? Nu söker vi på ALTEN ytterligare en duktig kollega till vårt dreamteam med placering i Stockholm!

Som person är det viktigt att du är serviceinriktad, positiv, driven och har lätt för att knyta nya kontakter. Du trivs med mål- och resultatfokus och du har ett uthålligt, metodiskt och strukturerat arbetssätt. Din personkännedom är god och du motiveras av att arbeta i en föränderlig och dynamisk miljö.

Som HR Recruitment Assistant kommer du att ha en viktig och verksamhetsnära roll på vårt kontor i Stockholm där du kommer att ansvara för inflödet av kandidater. Fokus ligger på att genom search och inbokning av intervjuer, där du i ditt dagliga arbete stöttar verksamhetens chefer i deras rekryteringsprocesser. Detta innebär att du målmedvetet använder dig av externa och interna kanaler för att hitta och attrahera personer med rätt profil till ALTEN.

Du kommer även att arbeta med att koordinera arbetsmarknadsdagar samt anordna rekryterings- och marknadsevent i syfte att sprida ALTENs varumärke och attrahera framtida medarbetare.

Vi söker dig som har en kandidat- eller masterexamen inom HR och som brinner för rekryteringsprocessen. Då arbetet kommer innebära att kreativt hitta nya vägar för att nå kandidater är det mycket meriterande om du har erfarenhet från rekrytering och/eller sälj från ett extrajobb eller liknande. Du talar och skriver flytande svenska och engelska och har goda kunskaper i Officepaketet.

Tjänstens omfattning är på heltid med start omgående, med hänsyn till examensdatum eller eventuell uppsägningstid. På grund av ledigheter över jul och nyår kommer ansökningarna först börja behandlas från 11 januari. Därefter behandlas de löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Skicka därför in din ansökan redan idag om du tror denna tjänst kan passa dig.

För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande HR Partner Sanna Axell Blomberg på Sanna.AxellBlomberg@alten.se.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-02-01

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR-avdelningen, Alten

Företag
Alten Sverige AB

Adress
Alten Sverige AB
Theres Svenssons gata 15
41755 Göteborg

Kontorsadress
Theres Svenssons gata 15, Göteborg

Jobbnummer
3936992

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alten Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alten Sverige AB: