HR Facility Assistant till Webhelp Nordic
Webhelp Nordic / Administratörsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kalmar,
Mörbylånga,
Borgholm,
Nybro,
Torsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Webhelp Nordic i Kalmar,
Högsby,
Linköping,
Ödeshög,
Norrköping eller i
hela Sverige Ansvar och arbetsuppgifter
Som HR Facility Assistant på Webhelp Nordic är du en viktig resurs i Sverige som stöttar organisationen med olika administrativa arbetsuppgifter dels inom området "Facility Management" och dels inom Human Resources/Payroll.
Din insats är viktig och ska bidra till en trivsam, lönsam och effektiv produktionsplats.
Det ställs därför höga krav på en god förmåga att sätta sig in i olika situationer och se vad som behöver göras i närtid och på lång sikt. Att trivas med att stötta kolleger i olika administrativa ärenden och ge service är viktigt för att trivas i rollen.
I befattningen som Administrativ Support rapporterar du till Webhelps HR Manager Sweden.
Några av dina arbetsuppgifter omfattar också områden inom Facility Management och Payroll i vilka du har en dialog med närmaste HR Business Partner, Facility Manager samt Payroll.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
(kan förändras från tid till annan över tid och behov från verksamheten)
I samverkan med berörda chefer och HR Business Partner och Payroll hantera administration av sjukfrånvaro, gällande intyg och sjukanmälan i enlighet med satta rutiner.
Stötta berörda ledare i processen att administrera tidrapportering
Skapa anställningsavtal från HR godkända mallar
Registrera nya medarbetare samt ändringar i våra HR-system
Tillhandahålla relevanta och uppdaterade mallar för olika ändamål inom HR
Ansvara över den administrativa delen vid rekryteringsprocessen, t.ex. skapa mappar till nyanställda och ansvara över att all dokumentation finns samt uppdatera kandidatlistor.
Bemannar kontorets reception och är i den rollen ansvarig att ta emot externa besökare såväl som interna
Är ansvarig och kontaktperson för vissa arbetsmiljöfrågor, så som att delta vid skyddsronder, göra riskbedömningar samt vara med vid skyddskommittémöten.
Ansvara för brandsäkerhetsrutiner samt följa upp och uppdatera gällande dokumentation och rutiner.
Informationsansvarig vad gäller lokalen (utrymningsplaner, kök mm) samt kontaktperson för lokala leverantörer, t.ex städ, fruktleverantör, kontorsmaterial etc.
Inköpsansvarig vad gäller inköp av t.ex; kontorsmaterial, möbler, ergonomisk utrustning, frukt, kaffe, annan konfektyr vid högtider
Utbildning
Gymnasium eller motsvarande
Meriterande
Utbildning inom personal- och löneadministration eller har erfarenhet kring liknade arbetsuppgifter.
Om tjänsten
Startdatum: april/maj eller enligt överenskommelse.
Heltid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-03-09ErsättningHeltid
100%
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJennie Olsson
jennie.olsson@nordic.webhelp.com +46 8 5010 4000
FöretagWebhelp Nordic
AdressWebhelp Nordic
Borgmästaregatan 5, Kalmar
39235 Kalmar
KontorsadressBorgmästaregatan 5, Kalmar
Jobbnummer 4011072
Observera att sista ansökningsdag har passerat.