HR Business Partner till Göteborg

Lindorff / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindorff i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Om Lindorff

Lindorff, som startade sin verksamhet redan 1898, är idag en europeisk fulltjänstleverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff erbjuder informationstjänster, betaltjänster, faktureringstjänster, inkassotjänster och köp av avskrivna fordringar.

Lindorff är särskilt framstående inom finansindustrin där vi har en ledande ställning i Europa. Lindorff har ca 4 100 anställda i 13 länder med huvudkontor i Oslo, Norge. Företagets nettointäkter uppgick 2015 till 534 miljoner euro (2014: 475 miljoner euro).

Lindorff är majoritetsägt av Nordic Capital Fund VIII. www.lindorff.se

Är du en målfokuserad, affärsmässig och driven person med erfarenhet av brett HR-arbete? Tycker du om att arbeta med affärsnära HR där du får vara med och påverka och driva verksamheten framåt? Då är detta tjänsten för dig!

Din roll:

I rollen som HR Business Partner på Lindorff kommer du att arbeta både operativt och strategiskt med samtliga HR-frågor. Det är en bred roll där du får möjligheten att vara med och påverka inom många av HR-områdets funktioner. I ditt ansvarsområde ingår att implementera och följa upp Lindorffs olika handlingsplaner, policys, riktlinjer och processer inom HR-området samt att ge stöd till verksamhetens chefer inom personal- och arbetsmiljöområdet. Rollen kräver att du är självgående och van vid att prioritera och driva ditt eget arbete.

Du rapporterar till HR chefen för Sverige. Rollen är placerad i Göteborg.

Publiceringsdatum
2016-11-01

Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär att driva HR-arbetet tillsammans med befintligt HR team, som idag består av ytterligare en HR Business Partner och en HR och Löneadministratör i Göteborg samt en HR chef i Stockholm.

Förekommande operativa arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Driva rekryteringar tillsammans med ansvariga chefer i verksamheten
• Vara stöd till chefer i arbetsrättsliga frågor
• Stödja och utveckla arbetsmiljöarbetet i verksamheten
• Hantera diverse personalärenden
• Initiera och stödja verksamhetens behov av utbildning genom att utbilda själv/beställa utbildning
• Samordning av företagshälsovård
• Driva rehabiliteringsärenden tillsammans med ansvariga chefer
• Introduktion av nyanställda
• Uppföljning och redovisning av personalnyckeltal
• Statistik och analyser



Kvalifikationer:

• Universitets/högskoleutbildning (eller motsvarande) inom HR/PA
• Minst 5 års erfarenhet av en liknande roll
• Erfarenhet av att driva förändringsarbete
• Goda kunskaper i Officepaketet
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift

Tidigare erfarenhet från personalintensiv verksamhet är meriterande.



Dina personliga egenskaper
Som person är du affärsmässig och resultatorienterad. Du är duktig på att prioritera och organisera ditt arbete. Du kan se helheter och du har en god förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter samtidigt. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Du är lyhörd och kan snabbt sätta dig in i olika frågeställningar. Ett stort engagemang och nära till skratt är också viktiga egenskaper för att passa in i vårt HR team.



Vad vi erbjuder:

Vi välkomnar dig till ett spännande bolag med höga mål och ambitioner, som löpande arbetar med utveckla och utmana oss själva. Vi sitter i fräscha lokaler i centrala Göteborg och erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Resor inom tjänsten förekommer.

Lindorff är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Professional, Customer oriented, Performance oriented och Caring. Värderingarna är grunden för Lindorffs verksamhet och sättet att vara och arbeta.



Så ansöker du
Du är varmt välkommen med din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För frågor kring tjänsten, kontakta Anna Norberg, HR chef, +46 76 17 68 178. Ansök nedan och glöm inte att skicka med CV och personligt brev.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lindorff

Adress
Lindorff
Kungsgatan 57A
11122 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57A

Jobbnummer
3140103

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindorff

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindorff: