HR Business Partner

Bergkvarabuss AB / Administratörsjobb / Kalmar
2019-04-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Business Partner" (publicerad 2023-09-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bergkvarabuss AB i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Torsås, Oskarshamn eller i hela Sverige

Vi söker nu dig som är motiverad för en kvalificerad och varierande tjänst i en väletablerad entreprenöriell organisation. I rollen som HR Business Partner kommer du bidra till att driva, koordinera och utveckla HR-arbetet inom koncernen och dess bolag.

Du kommer att vara rådgivande till cheferna och sakkunnig vid exempelvis förhandlingar, rehabilitering eller svåra samtal samt i arbetsmiljöfrågor. Tillsammans med HR-chefen bidrar du till att implementera och utveckla centrala HR processer och metoder samt att säkerställa efterlevnad av lagar, företagets riktlinjer, policys och processer. Dessutom kommer du medverka i arbetet med medarbetarundersökningar, rekrytering, ledarskapsutveckling, lönerevisioner, avtalsfrågor och andra HR frågor.

Beroende på din bakgrund och kompetens kan du bli dedikerad för ett visst geografiskt område alternativt specifika HR områden.

För att lyckas i rollen har du minst 3-5 års bred erfarenhet från HR-arbete och tidigare erfarenhet av att arbeta med chefsstöd, rehabilitering samt fackligt samarbete. Vidare har du en akademisk examen inom HR eller motsvarande.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande bransch. Du har god kunskap inom arbetsrätt och erfarenhet av att ha genomfört fackliga förhandlingar. Det dagliga arbetet innebär många kontakter, interna såväl som externa, vilket kräver att du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift likväl som du har en god förmåga att kunna hantera de olika kontakterna. Vidare har du goda kunskaper i Office-paketet. Har du erfarenhet av AGDA så är det en fördel.

Som person är du självgående och ser möjligheter. Du är ansvarstagande, tar egna initiativ och har en förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du känner dig trygg i din roll och sätter ett stort värde i att skapa och upprätthålla relationer samtidigt som du har en hög integritet och vågar ställa krav.

Som HR BP hos oss får du en roll i en spännande bransch i ständig tillväxt och som dessutom bidrar till ett hållbart samhälle. Tjänsten är i första hand ett vikariat för föräldraledighet.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid Vikariat

Publiceringsdatum
2019-04-05

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Holm eva.holm@bergkvarabuss.se 0480425576

Företag
Bergkvarabuss AB

Adress
Bergkvarabuss AB
Ölandsleden 5
39128 Kalmar

Kontorsadress
Ölandsleden 5

Jobbnummer
4716612

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bergkvarabuss AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bergkvarabuss AB: