HR Business Partner

Saba Shared Service Center AB / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Saba Shared Service Center AB i Helsingborg

Saba Shared Service Center är ett bolag i Dole koncernen. Dole finns representerat av flera bolag i Sverige och Finland som tillsammans förser dagligvaruhandeln med färsk frukt, blommor, bananer och färdigskuren sallad. Saba Shared Service Center supporterar bolagen Saba Logistics, Saba Fresh Cuts, Saba Blommor och Banan-Kompaniet inom Ekonomi, HR, Lön och IT. Sätet finns i Helsingborg, så även den huvudsakliga verksamheten för de övriga bolagen.
Läs mer om Dole och Saba på www.saba.se

Rollbeskrivning
Som HR Business Partner på Saba Shared Service Center får du anställning i ett stort internationellt bolag där du arbetar med HR frågor rörande Saba bolagen i Sverige.
Du kommer att arbeta utvecklingsinriktat, konsultativt och pro-aktivt samt förväntas kunna agera självständigt inom ditt område. I ditt uppdrag ingår samtliga förekommande HR frågor och du kommer att fungera som ett affärsnära stöd till cheferna i bolagen. Ingen dag är den andra lik och du får en möjlighet att göra skillnad!

I rollen ingår bl.a. arbetsrättsliga frågor, rekrytering, kompetensutveckling, lönesättning, rehabilitering och arbetsmiljöfrågor. Utöver det pågår just nu ett övergripande arbete med att uppdatera personal, chefs- och arbetsmiljöhandböcker i bolagen för att få ett mer samspelt tänk-och arbetssätt bolagen emellan.
Du rapporterar till Finance & HR Director.

Kravspecifikation
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning inom HR/Personal och ca 5 års erfarenhet av brett HR-arbete, gärna från företag inom FMCG. Du har arbetat med flera olika kollektivavtal både tjänstemän och kollektiva och har du dessutom erfarenhet av Partihandelsavtalet och/eller Livsmedelsavtalet, kommer du snabbt in i rollen.

Som person är du självständig, drivande och känner dig trygg i dig själv och din kompetens. Du brinner för HR och har hög ambition att skapa mervärde för företaget. Ytterligare ser vi att du är tydlig, kommunikativ och lugn samt har lätt för att skapa förtroende i organisationen.
I flera av bolagen ligger stort fokus på ständiga förbättringar och Lean arbete och så även på administrationssidan. Har du arbetat med Lean administration är det därmed ett plus.
Slutligen ser vi att du kommunicerar och skriver obehindrat på svenska men även engelska då vi är ett amerikanskägt bolag.

Tillträde: September 2016 eller enligt överenskommelse
Anställningsform: Vikariat under föräldraledighet beräknad t.o.m. januari 2018
Placering: Helsingborg
Sista dag att ansöka är 2016-05-22
Frågor hänvisas till: Beata Vaszi, tel. 042-24 95 78
Ansökan skickas till: beata.vaszi@dole.com med "HR Business Partner" i ämnesraden

Din ansökan bör innehålla ett CV samt Personligt brev där du beskriver dina kvalifikationer utifrån rollen. Urval kommer att ske löpande, vilket innebär att anställning kan ske innan annonsens slutdatum.
Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Publiceringsdatum
2016-04-27

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-22
Vänligen ange "HR Business Partner" i ämnesraden vid ansökan
Ansökan kan skickas till e-postadress: beata.vaszi@dole.com

Kontakt
Beata Vaszi, HR Business Partner 042-249578 (Direktnummer) beata.vaszi@dole.com

Företag
Saba Shared Service Center AB

Adress
Saba Shared Service Center AB
Box 15073
25015 Helsingborg

Kontorsadress
Torbornavägen 13A
Helsingborg

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 042-249500

Jobbnummer
2809834

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Saba Shared Service Center AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Saba Shared Service Center AB: