HR – ansvarig till expansiva Lehnkering Logistics

Experis Finance / Ekonomichefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Malmö, Lund, Trelleborg, Landskrona, Skurup eller i hela Sverige

Lehnkering Logistics AB i Malmö är verksamt inom transport/speditions- och logistikbranschen.
Företaget är ett dotterbolag till Lehnkering EuroLogistik GmbH i Tyskland som ingår i Lehnkering AG och tillhör Tritonkoncernen. Vi har bedrivit trafik med de flesta EU-länder sedan 1990. Tyngdpunkten i trafikerna ligger på länder i västra Europa. Antalet medarbetare i företaget är ett 40-tal och omsättningen under 2010 var cirka SEK. 350 miljoner. Vårt motto är hög servicegrad, att kunna erbjuda våra kunder flexibla transportlösningar,
korta beslutsvägar och snabb och korrekt information.

Är du en erfaren, flexibel och prestigelös HR generalist som vill vara med och bygga upp en HR funktion? Då kan du vara den som vi söker.

Publiceringsdatum
2012-04-03

Dina arbetsuppgifter
Lehnkering expanderar och söker en HR generalist som vill vara med och bygga upp struktur gällande deras HR administration. Du rapporterar till VD och har en dialog med Ledningsgruppen. Eftersom tjänsten är ny kommer den att formas efterhand.

Du kommer att få arbeta brett inom HR med bland annat följande arbetsuppgifter:

• Vara behjälplig vid rekryteringar
• Delta i Personalplaneringen och kartläggningen av framtida behov gällande personal
• Engagerad i kompetensförsörjningen vad gäller utveckling och vidareutbildning av personal
• Bidra med stöttning till chefer bland annat kring struktur och planering av Lön och förhandlingar, arbetsbeskrivningar samt utvecklingssamtal
• Driva eventuella rehabiliteringsärenden
• Upprätta Personalhandbok
• Genomföra Medarbetarundersökning
• Driva interna projekt
• Behjälplig med administration kring förberedande av lön, frånvarorapporteringen
• Viss admin kring Reseräkningar
• Övrigt

Tjänsten är på deltid, 50%. Tillträde efter diskussion.

Vem är du?
Du har flera års erfarenhet inom HR området. Gärna som generalist. Du har en PA-utbildning, är Civilekonom eller motsvarande utbildningsnivå. Du är självgående inom området och har redan arbetat självständigt med större delen av arbetsuppgifterna. Du förväntas komma in med kunskap till bolaget. Du har erfarenhet av att stötta chefer och bygga struktur kring HR administrationen. Det är en fördel om du arbetat med ekonomi och har en förståelse för redovisning. Du hanterar engelska med god grund i tal och skrift.

Som person är du positiv, driven och självständig, men framför allt prestigelös och pragmatisk. Du är duktig på att organisera och planera och driver dina åtaganden i hamn. Vidare har du en styrka i att presentera och kommunicera information. Utöver detta har du lätt för att hantera många parallella arbetsuppgifter samtidigt.

Kontaktperson för detta jobb
Tycker du det här låter intressant? Sök då tjänsten via vår hemsida tillsammans med ett registrerat och uppdaterat CV, samt personligt brev. Vi arbetar med löpande urval och välkomnar din ansökan snarast dock senast den 15 april.

Har du frågor så är du varmt välkommen att kontakta Experis, Rekryteringskonsult Sofi Bernflo, 040-660 63 75.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-04-15
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofi Bernflo, 040-6606375

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1204358

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: