HR Advisor till fordonsindustrin
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2018-11-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Advisor till fordonsindustrin" (publicerad 2019-12-16) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du erfarenhet av administration, kundservice och HR samt söker en meriterande tjänst där du får möjlighet att utvecklas brett inom HR-området? Är du social, kommunikativ och brinner för att hjälpa andra? Vi på Adecco söker nu en HR Advisor till vår globala kund inom fordonsindustrin!
Publiceringsdatum2018-11-22Om tjänstenSom HR Advisor kommer du vara en del av en stor global koncern, versamma inom fordonsindustrin. Din avdelning tillhör en supportfunktion och tillsammans fungerar ni som ett stöd för organisationen i HR-relaterade frågor. Som HR Advisor tar du emot inkommande ärenden och ansvarar för att den som vänder sig till enheten med personalrelaterade frågor alltid får ett svar eller återkoppling inom 24 timmar. Du kommer i din roll som HR Advisor att hjälpa medarbetare, HRBP 's och chefer inom företaget, men även tidigare anställda eller myndigheter har möjlighet att kontakta enheten.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
• Vara första kontaktperson vid inkommande samtal eller mail
• Ge information och rådgivning i HR-relaterade processer, rutiner och regler
• Registrera alla frågor och svar i ärendehanteringssystemet på ett tydligt och professionellt sätt.
• Säkerställa att det svar som lämnas överensstämmer med företagets policies och gällande kollektivavtal, samt agera utifrån de regler som gäller för sekretess och säkerhetsfrågor inom företaget
• Guida kunden om hur man kan hitta HR-relaterad information
• Kontinuerligt arbeta med att skapa och upprätthålla goda relationer inom hela HR-leveransmodellen
• Identifiera och registrera positiva och negativa synpunkter från kunder
Andra arbetsuppgifter som förekommer är att identifiera möjligheterna för att förbättra produktivitet, effektivitet och kvalitet i enheten samt driva förbättringsaktiviteter.
Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco och arbeta på plats hos vår globala kund med placering i Arendal. Uppdraget ska tillsättas så snart som möjligt och beräknas pågå löpande.
Om dig
Vi söker dig som vill utvecklas brett inom HR-området. Vi tror att du tidigare arbetat inom administration och kundservice och att du har en utbildning inom HR, Administration eller motsvarande. Som person tror vi att du tycker om att kunna hjälpa andra. Du är lyhörd, serviceinriktad och har ett genuint och stort intresse för hela HR-området. För att lyckas i denna tjänst behöver du också ha ett effektivt arbetssätt och besitta en förmåga att få saker gjort. Du har ett starkt kund- och lösningsfokus samt är ödmjukt inställd till varierande arbetsuppgifter. Eftersom enheten i stor utsträckning arbetar i team är det även viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Trivs du dessutom i en internationell miljö och är van att kommunicera, både muntligt och skiftligt på så väl svenska som engelska kommer du att trivas i din nya roll. För att komma snabbt in i arbetet tror vi också att du lätt sätter dig in i nya system och har du arbetet med exempelvis SAP tidigare är detta meriterande.
Om anställningen
Tjänsten som HR Advisor är ett konsultuppdrag med start i början av januari 2019. Uppdraget är ett långsiktigt behov hos kund och för rätt person beräknas uppdraget därför vara löpande. Du kommer bli anställd av oss på Adecco och jobba ute hos vår globala kund med placering i Arendal.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Julia Algotsson tel: 031-725 45 38 mail:
julia.algotsson@adecco.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-30
Ange följande referens när du ansöker: ref-27966
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJulia Algotsson
julia.algotsson@adecco.se 031-725 45 38
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 4471335
Observera att sista ansökningsdag har passerat.