HR administratör till facklig organisation inom fordonsindustrin

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2017-01-10
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR administratör till facklig organisation inom fordonsindustrin" (publicerad 2017-01-16) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du administrativa kunskaper, hög servicenivå och trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor? Brinner du för arbetsrättsliga frågor och vill arbeta i en facklig organisation hos vår kund inom fordonsindustrin? Då har vi på Adecco uppdraget för dig!

Publiceringsdatum
2017-01-10

Om tjänsten
I din roll kommer du att arbeta som administrativ koordinator för det största tjänstemannafacket inom ett stort ledande bolag inom fordonsindustrin med mer än 4000 medlemmar. Tjänster innefattar att supportera både Koncern- och Göteborgs klubbstyrelse med diverse olika personaladministrativa uppgifter. Arbetet kan tillexempel bestå av att organisera och koordinera möten och konferenser, ta protokoll vid möten, skriva nyhetsbrev, telefon och mailsupport och bemanning av reception. Du erbjuds stor möjlighet till kompetensutveckling bland annat inom arbetsrätt, lagar och avtal samt personaladministrativa uppgifter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Supportera både Koncern- och Göteborgs klubbstyrelse
• Organisera och koordinera möten samt konferenser under året. Detta inkluderar resor, boende och konferens arrangemang, planering av agenda, mötes presentationer och vara koordinator mellan deltagarna. Något arrangemang per år kan komma att hållas utanför Sverige.
• Ta anteckningar och protokoll vid möten och följa upp beslutslogg
• Skriva och distribuera nyhetsbrev
• Telefon och mail support, kommunicera ut till klubbar, sektioner och medlemmar
• Bemanning av en reception
• Medlemsregisteradministration
• Arkivera protokoll för de olika styrelserna och förhandlingar
• Administrera och uppdatera Sharepoint och klubbens hemsidor
• Övriga administrativa göromål, inventering, trivselaktiviteter m.m

Detta är ett jobb för dig som trivs i en koordinerande roll med stor variation och frihet under ansvar. Du kommer att arbeta kommunikativt och ha nära kontakt med medlemmar. Vidare innehåller tjänsten inslag av internationellt arbete.

Uppdraget påbörjas i mitten av mars 2017 och pågår under 1 år, med stor chans till fortsättning. Arbetets omfattning är på heltid, dagtid. Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco men arbetar på plats hos vår kund i Arendal, Hisingen.

Om dig
Vi söker dig som har administrativa kunskaper och tidigare erfarenhet av liknande uppgifter. Du trivs i en självständig och varierande administrativ roll med många kontaktytor. Ditt intresse för arbetsrättsliga frågor såväl som ditt fackliga engagemang gör att du snabbt kommer att komma in i dina nya uppgifter. Då engelska är koncernspråket ser vi att du behärskar språket obehindrat i tal och skrift. Vidare är du flytande i svenska. Du har du goda kunskaper i Officepaketet så som Word, Excel, PowerPoint och Outlook. Kunskaper inom Sharepoint är meriterande.

Är du en person som trivs i en koordinerande roll där du får ta mycket eget ansvar för är detta rätt tjänst för dig. Vidare är du strukturerad, serviceminded och har hög kommunikativ förmåga. Då du i rollen ofta kommer att hantera känslig information är det viktigt att du är pålitlig och har hög integritet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag med start 2017-03-13 och pågår initialt till 2018-03-09. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden men arbetar hos vår kund med placering på Hisingen. Tjänsten är på heltid, kontorstider.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Vi föredrar ansökningshandlingar på engelska.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på 031-764 35 23.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lydén 031-7643523

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3253426

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: