HR administratör med systemvana i Solna
Avanzera AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
2017-08-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR administratör med systemvana i Solna" (publicerad 2017-08-17) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Trivs du i en internationell miljö och att arbeta självständigt med kollegor omkring dig? Vi söker dig som är ambitiös och proaktiv, tycker om att stötta verksamheten och tillsammans med dina kollegor uppnå resultat. Vår kund är ett internationellt läkemedelsföretag. Arbetsplatsen är i Solna.
Vår kund behöver förstärka sin HR avdelning med en HR administratör under ett större projekt. Uppdraget ska tillsättas omgående och beräknas pågå i ca sex månader med mycket goda förutsättningar för anställning hos vår kund. Tjänstgöringsgraden kan vara upp till 100% minst 75%
Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad samt betald semester.
Arbetsuppgifter:
Du kommer att ingå i ett HR team på nio personer och särskilt stötta de två i teamet som ansvarar för företagets HR-system, Corner Stone, b.la genom att;
• Uppdatera organisationsförändringar och övrig administration i systemet
• Hantera inkommande frågor i HR-supportmail
• Kontroll av datafeed mellan system
• Support vid frågor
• Hantera administration och upplägg av utbildningar i systemet
• Stämma av status för processer etc.
• Koordinera och planera introduktionsdagar för nyanställda
Viss uppdatering/support/rapportering i Excel kommer också att förekomma samt samordning av HR relaterade projekt såsom t ex E- Learning.
Din bakgrund:
Vi ser gärna att du har högskoleexamen inom personal eller motsvarande samt minst 1-2 års erfarenhet inom HR administration. Du är van att arbeta med HR processer och har erfarenhet av större HR-system och gärna även av löneadministration..
Du är van att arbeta både på svenska och på engelska och har generellt goda IT- kunskaper med vana av Officepaketet, Goda Excelkunskaper är ett krav.
Som person är du självgående, social och kommunikativ. Du agerar när du ser behov, är proaktiv och du driver på ditt eget arbete. Då du har många interna kontakter och olika uppgifter parallellt är det också viktigt att du arbetar strukturerat.
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
Publiceringsdatum2017-08-16ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-06
Ange följande referens när du ansöker: 950
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Lindgren 0854528306
FöretagAvanzera AB
AdressAvanzera AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853
Jobbnummer 3645994
Observera att sista ansökningsdag har passerat.