Höörs kommun söker sommarvikarier till vård och omsorg inom soci
Höörs kommun, Social sektor / Undersköterskejobb / Höör
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla undersköterskejobb i Höör,
Hörby,
Eslöv,
Perstorp,
Svalöv eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Höörs kommun, Social sektor i Höör Höör ligger mitt i Skåne, har goda tågförbindelser, vacker natur, snart 17 000 invånare och en stadig befolkningsökning. Med omkring 1400 anställda är Höörs kommun den största arbetsgivaren. Många av våra medarbetare pendlar hit.
Som medarbetare i Höörs kommun får du möjlighet att arbeta i en organisation som ständigt utvecklas. Vi sätter stort värde på bemötande och hjälps åt att skapa god arbetstrivsel genom en öppen och konstruktiv dialog, respekt och tolerans gentemot kollegor och medborgare. Hög serviceanda, professionalitet och engagemang utmärker vår organisation.
Social sektor i Höörs kommun erbjuder vård och omsorg till personer med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning. I verksamheten ingår särskilt- och ordinärt boende, social psykiatri, gruppbostäder enligt LSS, korttid (LSS) och fritids för barn med funktionshinder och personlig assistans. Utifrån ett hälsofrämjande och salutogent förhållningssätt arbetar vi för den enskilde medborgarens känsla av sammanhang genom att fokusera på meningsfullhet, begriplighet och hanterbarhet.
Som anställd i Höörs kommun kan du förvänta dig att bli bemött av dina kollegor med ett professionellt förhållningssätt och god serviceanda. Vi har ett uttalat medborgarperspektiv, ett kommunikativt ledar- och medarbetarskap och tydliga mål och strategier.
Publiceringsdatum2022-01-21ArbetsuppgifterArbetet innebär sedvanlig vård- och omsorgsinsatser inom kommunal verksamhet, så som personlig omvårdnad, läkemedelsdelegering samt att aktivt dokumentera i vårt dokumentationssystem.
KvalifikationerFör arbete inom ovan angivna enheter söker vi i första hand dig som är utbildad undersköterska eller vårdbiträde, handledare eller personlig assistent med erfarenhet från vård och omsorg. Vi ser att du kan arbeta självständigt, strukturerat, samt att du är lyhörd för medborgarens behov och är trygg i din yrkesroll. Har du dessutom vidareutbildning inom demens, psykiatri, LSS eller annan specialistkunskap är det meriterande.
Som person är du engagerad, har ett gott bemötande och sätter medborgaren i centrum. För att kunna arbeta efter medborgarens behov behöver du ha lätt för att samarbeta med andra professioner och andra intressenter kring medborgaren. Arbetet ställer krav på flexibilitet och god kommunikation- och samarbetsförmåga. Vi förutsätter att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt datorvana.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du är redo att anamma social sektors värdegrundsord: ANSVAR BEMÖTANDE RESPEKT TILLIT.
ÖVRIGT
Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erforderliga politiska beslut fattas samt att den inte behöver tas i anspråk för internt bruk.
Vi tillämpar löpande urval.
Inför tillsättning av tjänster inom vår verksamhet kommer vi att efterfråga utdrag ur belastningsregistret.
Som anställd i Höörs kommun har du friskvårdspeng som anställningsförmån, vidare tillämpar vi rökfri arbetstid.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid 100 % alt 75 % och 50 %. Schema. Sommarjobb / Säsongsanställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHöörs kommun, Social sektor
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "12/22".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Höörs kommun (org.nr 212000-1116)
Arbetsplats Höörs kommun, Social sektor
Kontakt Enhetschef för Bemanning/Administration
Eva Larsson
eva.larsson@hoor.se 0413-28443 Jobbnummer 6267986
Observera att sista ansökningsdag har passerat.