Hjälpsam IT-tekniker till kundsupport

Framtiden AB, Stockholm / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden AB, Stockholm i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Nu söker Framtiden AB dig som är engagerad och driven med IT-bakgrund och som vill arbeta som IT tekniker för kunder inom finans - och försäkringsbranschen.

Publiceringsdatum
2010-06-21

Företaget
Kundföretaget startades 1994 och är verksamt inom drift, teknik och support. På kontoret i centrala Stockholm är de 27 anställda som jobbar med drift och support till kunder inom främst finans- och försäkringsbranschen. Kundföretagets verksamhet går framförallt ut på att erbjuda kunder ett kostnadseffektivt alternativ till att ha anställda IT-tekniker på plats.
På avdelningen kundsupport finns idag 5 anställda som ger kvalitativ service inom IT miljö till ett flertal kunder. Då de nu behöver bli fler söker de en duktig och engagerad person, med kunskap om Windows-miljö, som kommer att ingå i ett tight och drivet gäng på kundsupport
Arbetsuppgifter och omfattning:
Som IT-tekniker på kundsupport kommer du att ha en first- och second line funktion. I arbetet kommer du att ha mycket kontakt med olika typer av kunder och vara dem behjälplig i deras problemsituation. Arbetsuppgifterna kommer därmed att vara varierande, du kommer att hantera frågor som t ex rör behörigheter, kommunikation, applikationer och licenser. Vidare kommer du även på sikt utbilda nyanställda till kundsupport. Då gruppen på kundsupport jobbar nära varandra är det viktigt att du har möjlighet att kunna ställa upp om en kollega är i behov av hjälp.
Omfattning:
Heltid
Skallkrav:
1. Du har en bred och allmän IT-förståelse
2. Du har erfarenhet av Windowsmiljö
3. Du behärskar svenska och engelska på god nivå
Meriterande:
1. Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom service eller kundsupport

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt på dig som person. Vi ser då att du är seriös, engagerad, driven och social. Du är även flexibel, stresstålig, ansvarsfull och du har lätt för kommunikation. Då gruppen på kundsupport jobbar nära varandra är det även viktigt att du är en teamplayer.
Arbetstider och anställningsform:
08:00-17.00. Uthyrning med chans till rekrytering.
Du kommer inledningsvis att vara anställd av Framtiden AB och jobba som uthyrd konsult hos ett av våra spännande kundföretag. Därefter övergår du i anställning till samma kundföretag.
Kommun: Stockholms stad
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan idag då urval sker löpande.
Ansökan senast: 2010-07-09
Låter detta som ett jobb för dig? Eller känner du någon som är lämplig?
Kontaktperson:Anette Ahlford, personalansvarig.Tel. 0735168976

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-07-09
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Personalansvarig: Anette Ahlford, 0735168976

Företag
Framtiden AB, Stockholm

Adress
Framtiden AB, Stockholm
Warfvinges väg 29
11251 Stockholm

Jobbnummer
681487

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden AB, Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden AB, Stockholm: