Hjälpmedelskonsulent
Regionservice, Hjälpmedelscentralen Uddevalla / Sjukgymnastjobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukgymnastjobb i Uddevalla,
Munkedal,
Färgelanda,
Vänersborg,
Trollhättan eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Regionservice, Hjälpmedelscentralen Uddevalla i Uddevalla Skillnaden startar med oss.
Våra medarbetare är Västra Götalandsregionens blodomlopp och skapar förutsättningarna för att vård och samhälle fungerar.
Som hjälpmedelskonsulent bidrar du till det goda livet för personer med funktionsnedsättning genom ditt expertstöd i en konsultativ roll.
Publiceringsdatum2018-09-21Dina arbetsuppgifterDu bidrar med ditt yrkesmässiga kunnande, ditt engagemang och pedagogiska förmåga till att göra skillnad i människors vardag. Du ingår i ett konsultationsteam där ni tillsammans utgör vårdgivarens expertstöd kring hjälpmedel. Du gör bedömningar och utprovningar samt genomför anpassningar och specialanpassningar av hjälpmedel, vid behov tillsammans med hjälpmedelstekniker.
Du arbetar främst med att:
- ge information och rådgivning gällande hjälpmedel
- ge konsultativt stöd till förskrivare
- hålla utbildningar till förskrivare
- medverka vid upphandling och sortimentsarbete
Vi ger dig löpande utveckling inom kompetensområdet.
I teamet arbetar vi med alla produktområden inom ramen för det sortiment hjälpmedelscentralen har. Vi önskar att du i din ansökan anger vilka hjälpmedel du har erfarenhet av och vilka hjälpmedel som du helst vill arbeta med. Det produktområde du specialiserar dig inom kan behöva förändras över tid.
För att ge god service i rollen som hjälpmedelskonsulent behöver du:
- vara flexibel och lätt skifta fokus
- ha god samarbetsförmåga
- ha god pedagogisk förmåga och vara kommunikativ på svenska i tal och skrift
- vara serviceinriktad
Vidare är du legitimerad arbetsterapeut eller fysioterapeut med flerårig erfarenhet inom yrket och av arbete med hjälpmedelsbedömningar samt utprovningar. Du är van datoranvändare med goda kunskaper i Officeprogrammen och journalföring. Vi använder Sesam2/webSESAM och AsynjaVisph. Ange om och i så fall vilken erfarenhet du har av dessa system. Du har giltigt körkort för bil och god körvana.
Vi ser fram emot din ansökan
Regionservice vision är att bli Sveriges ledande servicepartner inom vården! Vi levererar med glädje kvalitativa servicetjänster till Västra Götalandsregionen. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi vår serviceleverans och blir lite bättre varje dag.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Så ansöker duVästra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt ö.k tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-07
Ange följande referens när du ansöker: 2018/5790
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTonie Olsson, Teamchef 010-441 26 58
FöretagRegionservice, Hjälpmedelscentralen Uddevalla
AdressRegionservice, Hjälpmedelscentralen Uddevalla
Diariet, Regionens Hus
54287 Mariestad
KontorsadressDiariet, Regionens Hus
Jobbnummer 4361264
Observera att sista ansökningsdag har passerat.