Hjälpmedelscentrum söker inköpare

Division Diagnostik / Inköpar- och marknadsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Division Diagnostik i Västerås, Köping, Fagersta, Stockholm eller i hela Sverige

Ref nr DIA 013/2009
Hjälpmedelscentrum i Västerås är en länstäckande verksamhet med specialist- och servicefunktion för hjälpmedel, främst inom områdena rörelsehinder, förstånds- och flerhandikapp. Basenheten har 60 anställda med jämn fördelning mellan könen. Verksamheten är intäktsfinansierad och styrs politiskt av en gemensam nämnd med representanter från landstinget och länets 10 kommuner.
Hjälpmedelscentralen i Sörmland är en länsövergripande verksamhet som erbjuder hälso- och sjukvården inom landstinget och länets kommuner en komplett hjälpmedelsservice inom området rörelsetekniska, kognitiva, kommunikation, inkontinens samt medicinska behandlingshjälpmedel.
Verksamheten bedrivs huvudsakligen i Eskilstuna, med filialer i Nyköping och Katrineholm.

Publiceringsdatum
2009-06-24

Dina arbetsuppgifter
Hjälpmedelscentrum i Västerås rekryterar nu en Inköpare med uppdrag inom landstingen Västmanland och Sörmland. I din roll som Inköpare har du ansvar för flera områden. Beroende på din bakgrund och kompetens kan arbetsuppgifterna variera. Ett uttalat mål är att likrikta verksamheternas sortiment vilket innebär arbetsuppgifter som att upprätta inköpsplan, sammanställa förfrågningsunderlag, utvärdera anbud, samordna upphandlingar, leverantörsuppföljning, avtalsvård.
Din roll som inköpare kommer att vara mycket fri och du kommer själv till stor del kunna få möjlighet att påverka hela inköpsprocessen och bygga upp nya ramar för hur denna skall se ut. Det finns också stora möjligheter för dig som person att utvecklas och bygga nya rutiner.

Kvalifikationer
Vi ser att du som person är en analytisk och förändringsbenägen Inköpare som har god erfarenhet inom området. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper såsom god kommunikationsförmåga, servicekänsla, kvalitetsmedvetande, hög integritet, lyhördhet samt förmåga att skapa bra relationer inom och utom verksamheten. Det är viktigt att du har ett eget driv och att du redan från början kan vara självgående varför några års erfarenhet inom yrket är ett krav. Inköparens roll medför även ibland resor vilket kräver flexibilitet beträffande arbetstider.
Du är van med datorn som arbetsredskap och brinner för dina arbetsuppgifter som Inköpare.
Anställningsvillkor
Provanställning 6 månader - Tillsvidare
Upplysningar
Avdelningschef Christer Linderborg, tfn 021-17 58 30. Rekryteringsarbetet startar i augusti.
Facklig företrädare
SKTF, Carina Hedenberg, tfn 021-17 58 56
SI, Bo Andersson, tfn 021-17 40 01.
Välkommen med din ansökan till
Division Diagnostik, Centrallasarettet, 721 89 Västerås. Märk kuvertet med ref nr DIA 013/2009.
Insända betygshandlingar återsändes ej.
Myndighetsbrevlåda: diagnostik@ltv.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-08-01
Ange följande referens när du ansöker: DIA 013/2009
Ansökan kan skickas till e-postadress: diagnostik@ltv.se

Kontakt
Christer Linderborg, Avdelningschef, 021-17 58 30

Facklig kontakt
Carina Hedenberg, SKTF, 021-17 58 56
Bo Andersson, Sveriges ingenjörer, 021-17 40 01

Företag
Division Diagnostik

Adress
Division Diagnostik
72189 VÄSTERÅS

Kontorsadress
Staben, Ingång 43 Centrallasarettet
Västerås

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 021-173000
Faxnummer: 021-175271
E-postadress: diagnostik@ltv.se

Jobbnummer
472090

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Division Diagnostik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Division Diagnostik: