Hermods Komvux Distans söker kundkoordinator
Hermods / Speciallärarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speciallärarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hermods i Malmö,
Lund,
Landskrona,
Sjöbo,
Helsingborg eller i
hela Sverige Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.
Hermods Komvux Distans söker en Kundkoordinator. Komvux Distans ansvarar för driften av ca 80 avtal med kommuner runt om i Sverige. Vårt uppdrag är att tillsammans med vår pedagogiska enhet, Hermods Lärcentrum, leverera distanskurser inom grundläggande och gymnasial vuxenutbildning samt SFI.
Uppdraget
Som Kundkoordinator har du en central roll i vårt team och du fungerar som ett internt administrativt stöd gentemot våra sex regionala kundansvariga. De sitter utspridda i Sverige, men din arbetsplats har du tillsammans med vår Distansavtalschef i Malmö.
I dina uppgifter ingår ansvar för fakturering, sammanställa statistik och rapporter, ta fram marknadsmaterial, projektleda olika kundevent och mässor samt samla in och sammanställa kundbrev.
Du jobbar även tillsammans med våra koordinatorer vid vår pedagogiska enhet, Hermods Lärcentrum, för att säkerställa att elevernas väg genom studierna fungerar på ett bra sätt.
Då uppdraget har utvecklingsmöjligheter kommer du ha möjlighet att utveckla och påverka din roll tillsammans med Distansavtalschefen och teamet.
Profil
Vi söker dig som är driftig, ansvarstagande och självständig. Du är kommunikativ med en god förmåga att skapa goda relationer med såväl kunder som kollegor. Du är noggrann i ditt arbete och tycker om att skapa rutiner och strukturer. Samtidigt har du en förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter snabbt och samtidigt hålla kvalitet i alla dina leveranser.
Utbildning och erfarenhet
Du har gymnasieexamen och några års arbetslivserfarenhet inom administration. Med fördel inom skolvärlden, men det är inget krav. God IT-vana är ett måste då mycket av vår interna kommunikation sker antingen via mejl eller Skype. God kunskap av Excel är en fördel.
Anställningsform
Vikariat på ett år med start den 4 december. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretag/Tjänsteförbunden och fackförbunden Unionen/SI.
Är du intresserad? Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför din ansökan redan idag, dock senast den 12 november! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök tjänsten via länken nedan. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Distansavtalschef Maria Råstam, maria.rastam@Hermods.se eller 040-631 67 71.
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2017-10-23ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHermods
AdressHermods
Luntmakargatan 34
11137 Stockholm
KontorsadressLuntmakargatan 34
Jobbnummer 3763050
Observera att sista ansökningsdag har passerat.