Hermods Komvux Distans söker kundkoordinator

Hermods / Speciallärarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speciallärarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hermods i Malmö, Lund, Landskrona, Sjöbo, Helsingborg eller i hela Sverige

Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.

Hermods Komvux Distans söker en Kundkoordinator. Komvux Distans ansvarar för driften av ca 80 avtal med kommuner runt om i Sverige. Vårt uppdrag är att tillsammans med vår pedagogiska enhet, Hermods Lärcentrum, leverera distanskurser inom grundläggande och gymnasial vuxenutbildning samt SFI.

Uppdraget

Som Kundkoordinator har du en central roll i vårt team och du fungerar som ett internt administrativt stöd gentemot våra sex regionala kundansvariga. De sitter utspridda i Sverige, men din arbetsplats har du tillsammans med vår Distansavtalschef i Malmö.

I dina uppgifter ingår ansvar för fakturering, sammanställa statistik och rapporter, ta fram marknadsmaterial, projektleda olika kundevent och mässor samt samla in och sammanställa kundbrev.

Du jobbar även tillsammans med våra koordinatorer vid vår pedagogiska enhet, Hermods Lärcentrum, för att säkerställa att elevernas väg genom studierna fungerar på ett bra sätt.

Då uppdraget har utvecklingsmöjligheter kommer du ha möjlighet att utveckla och påverka din roll tillsammans med Distansavtalschefen och teamet.

Profil

Vi söker dig som är driftig, ansvarstagande och självständig. Du är kommunikativ med en god förmåga att skapa goda relationer med såväl kunder som kollegor. Du är noggrann i ditt arbete och tycker om att skapa rutiner och strukturer. Samtidigt har du en förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter snabbt och samtidigt hålla kvalitet i alla dina leveranser.

Utbildning och erfarenhet

Du har gymnasieexamen och några års arbetslivserfarenhet inom administration. Med fördel inom skolvärlden, men det är inget krav. God IT-vana är ett måste då mycket av vår interna kommunikation sker antingen via mejl eller Skype. God kunskap av Excel är en fördel.

Anställningsform

Vikariat på ett år med start den 4 december. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretag/Tjänsteförbunden och fackförbunden Unionen/SI.

Är du intresserad? Välkommen med din ansökan!

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför din ansökan redan idag, dock senast den 12 november! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sök tjänsten via länken nedan. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Distansavtalschef Maria Råstam, maria.rastam@Hermods.se eller 040-631 67 71.

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2017-10-23

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hermods

Adress
Hermods
Luntmakargatan 34
11137 Stockholm

Kontorsadress
Luntmakargatan 34

Jobbnummer
3763050

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hermods

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hermods: