Hemtex söker kunnig Onlinemarknadsförare

Hemtex AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hemtex AB i Göteborg, Partille, Kungälv, Kungsbacka, Alingsås eller i hela Sverige

Detaljhandeln är inne i en digital transformation och på Hemtex arbetar vi mycket aktivt med att utveckla våra digitala kanaler: e-handel, mobilt, sociala medier, bannerannonsering, instorelösningar och marknadsföring i olika appar.

Hemtex marknadsavdelning i Borås söker nu en specialist med ansvar för att driva, övervaka och utveckla hur vi arbetar med trafik till våra digitala plattformar. Idag hanterar konsulter det mesta av vår onlinemarknadsföring och du kommer vara daglig huvudkontakt emot dessa. Samtidigt kommer du vara med och påverka hur vi skall arbeta i framtiden - vad som bör ligga kvar på konsult och vilka delar som vi bör ta hem och arbeta med inhouse. Du kommer bli en viktig del i Hemtex växande digitala team.

 I ansvaret ingår bland annat att:

Driva och optimera SEM-annonsering och annonsering på Facebook, Instagram och andra sociala plattformar. Inledningsvis tillsammans med mediabyrå, som köper dessa tjänster idag, men på sikt på egen hand med hjälp av lämpligt verktyg.

I samarbete med Digital redaktör övervaka och maximera organisk trafik.

Driva arbetet med displayannonsering via RTB-köp och affiliates, i samarbete med mediabyrå.

Hjälpa till i uppbyggnaden och utvecklingen av en DMP-lösning för att optimera mediaköp genom programmatic.

Analysera inkommande trafik för att bedöma och rapportera hur olika källor presterar efter uppsatta mål, inklusive övervaka och optimera relevanta nyckeltal.

Driva och utveckla trafiksamarbeten med leverantörer, bloggare och andra samarbetspartners.

Vi önskar att du har utbildning inom relevanta områden, certifieringar ser vi som en fördel. Vi ser vidare att du har ett par års arbetslivserfarenhet inom flera av följande områden:

SEM och Google Adwords-köp

Displayannonsering

Annonsering i Sociala medier

SEO

E-handel

Google Analytics

Publiceringsdatum
2015-12-03

Dina personliga egenskaper
Digital profil med stort intresse för digital marknadsföring samt trender och ny teknik inom detta område

Tycker om förändring och utveckling

Har lätt att förstå kundens perspektiv

Har ett utbrett kommersiellt tänk och förstår vikten av att driva rätt trafik

Tjänsten är en tillsvidareanställning på Hemtex huvudkontor i Borås och tillträde sker efter överenskommelse. Vid frågor kontaktar du Martin Richardsson, E-commerce och Omni-channel Manager  martin.richardsson@hemtex.se  eller HR-specialist Kajsa Conradi tel: 0706-106962. Vi ser över ansökningar löpande så ansök så snart som möjligt, dock senast 10 januari 2016. Varmt välkommen med din ansökan!

Hemtex har gjort det härligt att komma hem sedan 1973. Vi designar och säljer hemtextil till ett överraskande bra pris, och vi erbjuder alltid en hög grad av inspiration, kvalitet och service. Totalt finns 160 Hemtexbutiker i Sverige, Finland och Estland,vilket gör oss till Nordens ledande hemtextilkedja. Huvuddelen av butikerna drivs i egen regi, men kedjan inkluderar även franchisebutiker. Sortimentet innehåller bland annat gardiner, dukar, påslakanset, täcken, prydnadskuddar, plädar och handdukar - och säljs även via vår E-handel.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hemtex AB

Adress
Hemtex AB
Druveforsvägen 8
50433 Borås

Kontorsadress
Druveforsvägen 8

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2558377

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hemtex AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hemtex AB: