Helsingborgs Hamn söker VD sekreterare för fast anställning

Dreamwork / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dreamwork i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Dreamwork
Företagsingress
Helsingborgs Hamn AB svarar för drift och underhåll av hamnanläggningar, lossning, lastning på fartyg, järnväg och fordon, samt magasinering. Bolaget är helägt av Helsingborgs Stad, har ca 260 anställda och omsätter ca 350 MSEK. Kontinuerligt genomförs ett omfattande rationaliserings- och utvecklingsarbete. Just nu söker Helsingborgs Hamn en VD sekreterare då nuvarande ska gå i pension.

Publiceringsdatum
2011-02-17

Arbetsuppgifter
Ditt ansvar i stort är att på ett professionellt och serviceinriktat sätt underlätta arbetet och vardagen för företagets VD. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att sitta med som sekreterare vid ledningsgrupp- och styrelsemöten och ta fram underlag, göra kallelser inför dessa möten samt skriva protokoll. Till viss del kommer du även stötta övriga medlemmar av företagets ledningsgrupp med uppgifter av administrativ karaktär så som t ex korrekturläsning av material som ska skickas ut till företagets kunder och intressenter. Vidare kommer du registrera handlingar och avtal vad gäller sekretariatets arkiv samt ansvara för arkivet med officiella och sekretessbelagda handlingar och avtal. Du sköter företagets resebokningar och har koll på VD:s kalender och bokar in möten åt honom. Förutom de interna kontakterna kommer du även ha kontakt med företagets branschorganisation, kunder, kommun och förvaltningar. I den här tjänsten är det också viktigt att du känner dig komfortabel med att t ex sköta viss servering vid besök etc. och att du under några timmar per månad kan avlasta i företagets växel/reception när de behöver ha sina möten.
Vem är du
Du har tidigare erfarenhet av att arbeta som VD-sekreterare eller annat kvalificerat administrativt arbete. Eftersom du är ensam i den här rollen krävs förmåga att arbeta självständigt. Som person är du noggrann, trivs med ordning och reda är noga med detaljerna utan att tappa helhetsbilden. Du känner ansvar för ditt arbete och har förmåga att klara av flera parallella arbetsuppgifter. Då tjänsten innebär kontakter såväl internt som externt, värdesätter vi personliga egenskaper som god servicekänsla, positiv attityd och social förmåga. Du har lätt för att formulera dig i tal och skrift, företrädesvis på svenska men viss engelska kan förekomma. Eftersom tjänsten kräver uppgifter av både kvalificerad karaktär såväl som enklare uppgifter är det viktigt att du är prestigelös som person. För att lyckas har du goda datakunskaper och är van användare av Office - paketet.
Tillträdde för tjänsten är runt 1 maj. Omfattningen på tjänsten är 75 - 100 %.

Så ansöker du
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, vänta därför inte med din ansökan, utan sök tjänsten redan idag dock senast den 9 mars. Glöm inte att uppdatera ditt CV alternativt registrera ditt CV. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré, 042-17 66 11.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-09
Ange följande referens när du ansöker: 1001
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Dreamwork

Adress
Dreamwork

Jobbnummer
854052

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dreamwork

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreamwork: