Helpdesktekniker till en av Sveriges viktigaste myndigheter!
Experis / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Täby eller i
hela Sverige Vi på Experis IT söker just nu dig som vill jobba som helpdesktekniker på en stor svensk myndighet med kontor i centrala Stockholm. Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet från likande tjänst och som har ett brinnande intresse för IT och service. Uppdraget är en långsiktig konsultanställning via oss på Experis IT.
Till det här uppdraget letar vi efter två personer och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!
Arbetsuppgifter
* Ansvara för att ta emot och registrera inkommande ärenden via telefon i myndighetens ärendehanteringssystem ARS (Remedy Action Request System)
* Ansvara för att kategorisera och prioritera ärenden
* Självständigt göra en första felsökning
* Självständigt jobba med workaround tillsammans med användare som ringer in på telefon.
* Ansvara för att, i den mån det är möjligt, lösa ärenden redan vid första kontakten.
underhåll och service samt teknisk support av hårdvara och programvara.
Publiceringsdatum2018-01-16Bakgrund * Du har gymnasieutbildning med IT-inriktning, eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning.
* Du talar och skriver svenska mycket väl.
* Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet av arbete inom IT-support, helpdesk eller liknande, där telefon har varit ditt arbetsredskap.
* Du har arbetat med felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation, MS Outlook, Microsoft Windows Operativsystem, ärendehanteringssystem (AD eller ARS eller liknande).
* Du är ITIL certifierad eller har erfarenhet som kan bedömas som likvärdig.
Du serviceinriktad, teknikintresserad, social och tycker om att arbeta med människor och gillar att jobba med problemlösning och teknik.
Vad kan vi erbjuda?
På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig i din karriär. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har koll på just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Experis IT stödjer dig i din utveckling och bidrar med både studiematerial och kostnaden för certifiering.
Vi erbjuder dig:
* Fast anställning som IT-Konsult hos Experis IT
* Trygga kollektivavtal
* Semesterersättning
* Försäkring
* Fast lön
* Lön även när du är utan uppdrag
Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriär-mål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.
Kontaktperson för detta jobbHar du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatspecialist My Ambrén på
Vi ser fram emot din ansökan!
____________________________________________________________________________________________________________________________________
First Line, Helpdesk, helpdesktekniker, Support, ARS, Remedy Action Request System, ITIL
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-06
Ange följande referens när du ansöker: 36602
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMy Ambrén
My.Ambren@se.experis.comFöretagExperis
AdressExperis
11121
11121 0180
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 3906321
Observera att sista ansökningsdag har passerat.