Helpdesktekniker med kunskaper i danska
TechTeam SQM / Supportteknikerjobb / Stockholm
2007-11-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesktekniker med kunskaper i danska" (publicerad 2008-02-20) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TechTeam SQM i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige TechTeam erbjuder kompletta tjänster och lösningar inom IT Service Management. Vår verksamhet omfattar alla tjänster som krävs för att supportleveransen ska fungera smidigt och kostnadseffektivt. Vi arbetar med uthyrning av konsulter, verksamhetsutveckling och outsourcinglösningar för Servicedesk. TechTeam grundades i USA 1979 och vi är 2500 kollegor i USA och Europa. I Sverige är vi drygt 270 anställda. Vi är ett snabbt växande företag och vår företagskultur präglas av högt tempo, servicetänkande, problemlösning och prestigelöshet. Vi arbetar tillsammans för att skapa nöjda kunder, en bra stämning och nya möjligheter. Företaget är under stark tillväxt och det finns stora möjligheter, både i Sverige och internationellt, att vara delaktig och påverka. Våra nyckelord är skicklig, engagerad och pålitlig.
Vi sökeren helpdesktekniker till en av våra kunder i Stockholm. Du kommer att arbeta i first line och ge support till användare via telefon, e-mail och remoteverktyg. Då vår kund har ett stort
antal medarbetare i Danmark söker vi dig som utöver svenska och engelska även kan tala danska.
Att arbeta hos TechTeam
Som konsult hos TechTeam arbetar du uteslutande med längre uppdrag. Du erbjuds uppdrag hos spännande företag inom varierande branscher, vilket ger dig både erfarenhet av olika miljöer och ett
brett kontaktnät.
Du får.
Vi erbjuder våra konsulter ett kompetensutvecklingsprogram och möjlighet att ta Microsoft-certifieringar där TechTeam bekostar litteratur och certifieringsförsök. Genomförd certifiering medför
lönepåslag. För rätt person finns goda utvecklingsmöjligheter! Anställningsformen är tillsvidare och du har betald förskottssemester och fast månadslön, även mellan uppdrag. Trevliga
arbetskamrater, en chef som är lätt att nå och sociala aktiviteter som kick-off och mingelkvällar finns också.
Publiceringsdatum2007-11-22Dina arbetsuppgifterSom helpdesktekniker är du kundens första kontakt och problemlösare. Dina uppgifter blir att lösa problem av varierande svårighetsgrad, men också att dokumentera och delge dina teamkollegor av
din kunskap och erfarenhet.Tempot är varierande och fokus ligger på att ge god och tillförlitlig service.
Din kompetens och bakgrund
Vi söker dig som har minst sex månaders erfarenhet av att arbeta med IT-support/helpdesk. Det är ett plus om du har eftergymnasial utbildning inom IT men erfarenhet av supportarbete i helpdesk
eller arbete inom kundservice är av större vikt. Kompetensmässigthar du god insikt i Microsofts produktfamilj och då framförallt kunskap i Windows 2000/XP, Officepaketet och Outlook. Om du har
tidigare erfarenhet av ARS/Remedy är det meriterande.
För att trivas i konsultrollen har du en positiv inställning till nya miljöer och arbetskamrater och har lätt för att sätta dig in i arbetsuppgifter och processer. Du har ett genuint intresse
för IT/teknik och av att bistå användare med problemlösning. Du har förmåga att sätta dig in i kundens behov, samt kan förklara teknik på ett enkelt sätt för användare på alla nivåer. Du
är kommunikativ och talar svenska, engelska och danska obehindrat.
Din ansökan
Om du tycker att arbetet låter intressant och känner att du svarar väl mot den efterfrågade kompetensen så är du varmt välkommen med din ansökan! Vi rekryterar löpande så skicka in din
ansökan så snart du kan!
Anställningstyp/arbetstiderTillsvidare heltid
ErsättningFast månadaslön
Så ansöker duAnsök via vår Webb-plats:
https://sqm.easycruit.com/vacancy/application/133010/28731?channel=amv&iso=seSista ansökningsdag 2007-12-23
FöretagTechTeam SQM
17223 Solna
Jobbnummer 57173
Observera att sista ansökningsdag har passerat.