Helpdesk-tekniker

Klarna AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2012-03-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesk-tekniker" (publicerad 2012-08-28) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Klarna AB i Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Året var 2005 och e-handeln hade då länge varit otrygg. Med en idé om att erbjuda trygga och enkla betalningslösningar startades samma år företaget Klarna. Sex år har gått och vi har vuxit till ett ambitiöst och kreativt gäng på 600 stycken. Vi har blivit utsedda till Årets företag -07 (skryt), ökat omsättningen med 13 570 % (statistik) och lyckats bli marknadsledande i Norden (fakta). Klarna är idag delägt av Sequoia Capital, DST Global & General Atlantic - bolag som såg samma potential i Google, Facebook och Twitter, som i oss. Det tycker vi är en bra början.

När Klarna fortsätter att växa och nya medarbetare nästan dagligen ansluter sig till oss, ställs det stora krav på att all IT på våra kontor hela tiden fungerar och håller hög standard. Vi behöver därför förstärka vårt team på IT Operations med ytterligare en Helpdesk-tekniker! Du kommer att vara den som medarbetarna inom Klarna vänder sig till för att få hjälp med IT-frågor. Dessa frågor rör de anställdas tekniska utrustning såsom bärbara och stationära datorer, tillbehör och mobiltelefoner. Frågorna rör även generell kontorsutrustning så som projektorer, tv-skärmar, och konferenssystem. Du kommer också att hantera användarkonton och systemåtkomster.

Vem är du?
Du vill jobba i ett team och ge service inom IT-frågor och olika tekniska problem till alla medarbetare på de olika Klarna kontoren.
Du har ett gediget intresse för teknik som du värdesätter högt och du strävar efter bred IT-kunskap, som du gärna delar med dig av.
Du har eventuellt tidigare erfarenhet från teknisk support och att att ge service åt anställda.
Du är social och tycker om att träffa människorna som behöver teknisk hjälp
Du kan ge service i olika situationer och du kan enkelt förstå teknikbehov med en attityd att alltid vilja lösa problem.
Du är bekant med att arbeta i PC och Windows miljö, att jobba med applikationer, tillbehör, mobiltelefoner, kontorsutrustning, skrivare och projektorer. Färdigheter i Mac/OSX är meriterande.
Du behandlar engelska i både tal och skrift.

Du vill...
• arbeta på ett av Sveriges mest snabbväxande företag där bara du själv sätter gränserna.

• ges möjlighet att påverka en snabbt växande organisation på en internationell marknad.

• ha en arbetsplats fylld med driv, entreprenörsanda och arbetsglädje.

Vi vill...
• att du satsar på oss lika mycket som vi satsar på dig. Du ska inte arbeta för Klarna, du ska arbeta med Klarna.

Antar du utmaningen?
Send your resume and cover letter to us as soon as possible. Selection and interviews will be held continuously.

Sök senast 2012-04-29
Kontaktperson Martin Lagus martin.lagus@klarna.com
All rekryteringshjälp undanbedes!

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2012-03-28

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Företag
KLARNA AB

Adress
KLARNA AB
NORRA STATIONSGATAN 61
11343 STOCKHOLM

Kontorsadress
NORRA STATIONSGATAN 61
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-12012000

Jobbnummer
1199856

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Klarna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Klarna AB: