Helpdesk till Havs - och vattenmyndigheten i centrala Göteborg
Poolia Sverige AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
2022-04-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesk till Havs - och vattenmyndigheten i centrala Göteborg" (publicerad 2024-09-03) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Öckerö eller i
hela Sverige Supporttekniker / Helpdesktekniker se hit! Vi letar nu efter personer med IT-intresse och erfarenhet av att jobba i en stöttande och problemlösande funktion inom IT. Du blir anställd som konsult via Poolia i Göteborg och jobbar ute hos vår kund, Havs- och vattenmyndigheten. Uppdraget beräknas starta i mitten av maj och kommer att pågå under ett år.
Publiceringsdatum2022-04-20Om tjänstenArbetet som First Line support innebär att ansvara för användarstöd rörande hantering av datorer, mobiltelefoner (IOS), skrivare och videokonferenssystem. Arbetsuppgifter med installation, konfigurering och uppdatering av PC-klienter samt med användar- och systemadministration ingår. I arbetsuppgifterna ingår även administration, distribution av klienthårdvara, kringutrustning för datorer, mobiltelefoner och abonnemang (dator och telefon). Konsulten ansvarar också för myndighetens interna webbsidor om IT-support tillsammans med en annan medarbetare.
Vem är du?
Vi letar efter en Supporttekniker / Helpdesktekniker med följande bakgrund:
• Minst tre års arbetslivserfarenhet som Helpdesktekniker eller liknande.
• Goda kunskaper i kontorsstödsprogramvara. Med god kunskap avses att obehindrat kunna tillgodogöra sig information och kommunicera inom detta uppdrag med samtliga kontaktytor.
• Minst 1 års erfarenhet av Windows 10 och kontohantering i Active Directory.
• Minst 1 års erfarenhet med administration av Skype/Teams
• Minst 6 mån erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem.
• Minst 2 års erfarenhet av servicedesk management enligt ITIL inom offentlig sektor
• Vara självständig och ta ett stort ansvar för sina arbetsuppgifter.
• Vara kommunikativ
• Goda kunskaper i svenska och engelska i både skrift och tal.
Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande - Rätt individ. På rätt plats. Alltid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPoolia Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "64100".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Poolia Väst AB
Kontakt Johanna Tovesson
johanna.tovesson@poolia.se Jobbnummer 6554583
Observera att sista ansökningsdag har passerat.