Helpdesk/ Support sökes till Göteborg med omnejd
Bemannia Kontor / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Öckerö,
Härryda eller i
hela Sverige Bemannia söker nu Helpdeskpersonal för kommande uppdrag hos kund. Du kommer att bli anställd av oss på Bemannia och uthyrd till vår kund som är verksam i Göteborg med omnejd.
Publiceringsdatum2014-01-14ArbetsuppgifterDu kommer främst att arbeta med support via telefon, men även på plats hos kunderna. Fel och problem anmäls via telefon eller via ärendehanteringssystem.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Supporta, underhålla och installera PC (bärbara och stationära), handdatorer och skrivare
• Support rörande bastjänster som MS Office, Groupwise och koncerngemensamma applikationer.
• Vara en resurs för övriga arbetsuppgifter inom helpdeskfunktionen
Kvalifikationer• Minst ett (1) års eftergymnasiala studier inom IT
• Två (2) års erfarenhet som pc-supporter eller pc-tekniker
• Meriterande är om du har arbetat med telefonsupport eller ärendehanteringssystem tidigare
• Goda kunskaper om Novell, användaradministration
• God kunskap om Klientoperativ från DOS - Windows XP
• Certifierad MCP
• Kunskap om hårdvara PC, nätverk (LAN) TCP/IP och om MS Office XP
• Kunskap om Oracle databashanterare
• B-körkort
• Kundorienterad och noggrann
Dina personliga egenskaper:
Som person är du serviceinriktad, har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samt är lugn och kontrollerad i stressiga situationer. Du har god samarbetsförmåga med stort ansvar för ditt resultat. Du har lätt för att kommunicera, har ett gott omdöme samt trivs med ett högt arbetstempo. Vidare är du en positiv och social person som trivs i rollen som problemlösare.
Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Så här söker du:
Om Du finner tjänsten intressant rekommenderar vi Dig att registrera Din ansökan på vår hemsida (
www.bemannia.se/cvregistrering ), detta så att du ligger med i vår databas även för framtida rekryteringar.
Det går även att skicka in Din ansökan innehållandes CV och ett personligt brev till
jobb@bemannia.se , märk ansökan med referens: "Helpdesk/ support, Göteborg"
Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.
Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.
Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!
www.bemannia.se www.facebook.com/bemanniaSå ansöker duSista dag att ansöka är 2014-02-28
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@bemannia.seKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagBemannia Kontor
AdressBemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm
Jobbnummer 1748369
Observera att sista ansökningsdag har passerat.