Helpdesk 1st Line Support

Framtiden i Sverige AB / Supportteknikerjobb / Oskarshamn
2023-05-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Helpdesk 1st Line Support" (publicerad 2023-05-30) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Oskarshamn, Mönsterås, Högsby, Hultsfred, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Framtiden i Sverige AB i Oskarshamn, Västervik, Vimmerby, Kalmar, Vetlanda eller i hela Sverige

Nu söker vi efter en ny Helpdesk Support/1st Line Support/Kundtjänstmedarbetare till en kund i Oskarshamn. I den här rollen kommer du få utveckla dina färdigheter inom kundservice och teknik då du kommer hjälpa till med olika tekniska frågor.

Publiceringsdatum
2023-05-19

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Helpdesk Support/1st Line Support/Kundtjänstmedarbetare kommer du tillsammans med dina kollegor att ta emot telefonsamtal och mejl från kunder inom organisationen. Du kommer arbeta från kontoret och registrera ärenden i ett system. Du kommer hjälpa till att lösa enklare tekniska problem åt dina kollegor, till exempel lösenordsåterställningar. Det du inte kan lösa på egen hand kommer skickas vidare till 2nd line support. Till din hjälp kommer du ha kollegorna nära till hans samt färdiga manualer för hur du ska utföra olika arbetsuppgifter.

Du som söker tjänsten trivs i en roll där du får hjälpa andra människor. Du trivs med att arbeta serviceinriktat och har en hög social kompetens. Du trivs även med att hjälpa andra människor och tycker det är roligt att svara i telefon. Här är det viktigt att du har förmågan att både lyssna i kundens ärende och vilja hjälpa den på ett metodiskt sätt. Då du kommer arbeta utefter nedskrivna rutiner och administrera ärenden i olika system är det viktigt att du gillar att hålla ordning och reda på dina arbetsuppgifter. Vidare så är du stresstålig och klarar att ha "många bollar i luften".

Skallkrav för tjänsten:
• Svenska och engelska i tal och skrift
• Gymnasial utbildning
• B-körkort
• Minst ett års erfarenhet av support arbete inom IT

Företaget
Kunden är en större organisation i Sverige med kontor bland annat i Oskarshamn. Mer information om kunden ges vid intervjutillfället.

Hur du ansöker
För att söka tjänsten som Helpdesk Support/1st Line Support/Kundtjänstmedarbetare ansök via: https://www.framtiden.com/. Vid frågor är du välkommen att kontakta Rekryterare Cristoffer Havdelin via e-post: cristoffer.havdelin@framtiden.se eller telefonnummer: 070-0151385.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om Framtiden AB
Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.

För tjänsten som Helpdesk Support/1st Line Support/Kundtjänstmedarbetare kommer du vara anställd som konsult via Framtiden och vara uthyrd till kunden. Konsultuppdraget löper under 8 månader med möjligheter till övergång.

Anställningsvillkor
Startdatum: Omgående
Placeringsort: Oskarshamn
Arbetstider: Mån-fre dagtid
Omfattning: Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ZR_47667_JOB".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Framtiden i Sverige AB (org.nr 556686-5142), http://www.framtiden.com

Arbetsplats
Framtiden AB

Kontakt
Cristoffer Havdelin
cristoffer.havdelin@framtiden.com

Jobbnummer
7797270

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Framtiden i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Framtiden i Sverige AB: