Head of Customer Experience
Ellevio AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla chefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ellevio AB i Stockholm,
Gävle,
Linköping,
Söderhamn,
Bollnäs eller i
hela Sverige Är du redo för att hänga med på vår spännande resa? Ellevio är ett av Sveriges största elnätsbolag och tillsammans fortsätter vi att elektrifiera Sverige. Hos oss är du en del av en trygg och viktig framtidsbransch samtidigt som du får möjlighet att göra skillnad, växa som individ och ha riktigt kul på vägen! Vi tror på en ljus och hållbar framtid, gör du?
Nu söker vi Sveriges bästa Head of Customer Experience till vårt team i Stockholm
Om rollen som Head of Customer Experience (CX)
Vårt mål är tydligt: Vi ska ha branschens bästa kundupplevelse!
Som Head of CX representerar du kundens röst i alla projekt som påverkar kundupplevelse, för både våra privat- och företagskunder. Du ansvarar för strategi och utveckling av våra kundresor, vilket innebär att identifiera våra kundbehov och våra organisatoriska förändringsbehov samt utveckla och implementera nya kundorienterade arbetssätt, processer och modeller som stärker vår kundupplevelse. Du kommer även leda och driva arbetet för personliga och relevanta kundrelationer genom automatiserad kundkommunikation. Genom ett Voice of Customer-program bidrar du till att Ellevio kan förstå kundernas behov via att strukturerat samla in, analysera och implementera kundbaserad feedback. Till din hjälp har du ett engagerat, nytänkande och kompetent CX- team på ca 10 personer och tillsammans kommer ni genomföra kundförbättrande åtgärder och projekt.
Som Head of CX ingår du i ledningsgruppen för Marknad som är en enhet med närmare 60 medarbetare.
"Vårt mål är att överträffa våra kunders förväntningar. Vi är på en spännande kundresa och hittar vår egen väg till personliga, relevanta kundrelationer och nöjdare kunder."
Marcus Wendel, Chef för Marknad på Ellevio.
Vem är du?
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av kundnära och kundintensiva verksamheter och att du har kunskap om kundkommunikation, kundrelationer och kundresor samt de verktyg och metoder som kan användas för att optimera dessa områden. Du har lyckats med att utveckla, driva och implementera kunddrivna projekt och förändringar i ett eller flera bolag och du brinner för kunden och att skapa kundorienterade beteenden och arbetssätt.
I rollen kommer du ha personalansvar för anställda medarbetare och är även uppdragsgivare till ett antal konsulter vilket ställer krav på mycket god ledarskapsförmåga. Vi tror därför att du har tidigare erfarenhet av personalansvar och av att leda grupper i förändring. För att passa som chef hos oss bör viktiga ledord i ditt ledarskap vara inkluderande, inspirerande och utvecklande.
Rollen är både operativ och strategisk varför du behöver vara bekväm med att växla perspektiv och ha lätt för att sätta dig in i affären och förstå behov på kort och lång sikt. I grunden har du troligtvis en akademisk utbildning, men det kan också vägas upp mot motsvarande erfarenhet. Utifrån de många kontaktytor du har, internt och externt, behöver du kunna prata och skriva obehindrat på svenska och engelska.
Som person är du strukturerad, initiativtagande och drivande i de projekt du tar dig an. Du är en god relationsskapare och du skapar förtroende genom att både lyssna och kommunicera tydligt. Vidare är du en modern ledare som coachar, utmanar och inspirerar ditt team och din omgivning.
Ellevio som arbetsgivare
Det är viktigt för oss att medarbetare trivs, känner engagemang och drivs av viljan att kontinuerligt lära nytt och utvecklas. Endast då kan vi tillsammans nå vår vision om en ljus och hållbar framtid. Hos oss får du unika möjligheter att både påverka företaget i stort och din egen karriär. Ett fint bevis på det är att vi mottagit utmärkelsen Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och även blivit utnämnda till årets Karriärföretag 2021, 2022 och 2023.
Ta reda på mer!
Möt några av dina blivande kollegor
Läs mer om vårt erbjudande till anställda
Läs mer om vår rekryteringsprocess
Bra för dig att veta!
Vi vill tillsätta våra tjänster så snart vi hittar en bra match och därför rekommenderar vi dig att inte vänta med att skicka in din ansökan. Gillar du det du har läst hittills och vill vara med på vår resa framåt - skicka in ditt CV eller Linkedinprofil senast den 3 september. Personligt brev behöver du inte skicka in då vi, i vår strävan att rekrytera så fördomsfritt som möjligt, arbetar med urvalsfrågor till ansökan.
Vid frågor gällande tjänsten kontakta Marcus Wendel på
Marcus.wendel@ellevio.se eller på tel. 076 883 80 55. Vid frågor gällande ansökningsprocessen kontakta Ellevios rekryterare Fatou Thunblad på
fatou.thunblad@ellevio.se.
Då vi är en säkerhetsklassad verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.
Ersättning Marknadsmässig lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Ellevio AB (org.nr 556037-7326),
https://www.ellevio.se Arbetsplats Ellevio
Jobbnummer 8036641
Observera att sista ansökningsdag har passerat.