Handledare/Jobbcoach inom Rusta och Matcha, deltid 50-75%.
Drivtorget AB / Personaltjänstemannajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Drivtorget AB i Göteborg,
Trollhättan,
Falköping,
Skövde,
Nyköping eller i
hela Sverige Arbetar du som / Har du arbetat som handledare, jobbcoach eller matchare och söker nya utmaningar?
Bli vår handledare i Göteborg - välkommen med Din ansökan idag!
VILKA ÄR VI?
På Drivtorget AB arbetar vi som underleverantör via Arbetsförmedlingen med tjänsten Rusta och Matcha (ROM). "ROM" är ett stöd för den som har varit arbetssökande en längre tid, och våra handledare stöttar och hjälper arbetssökande vidare till arbete eller studier.
Vi är ett växande bolag med stora mål och visioner - vi hoppas Du vill vara med på den resan!
OM TJÄNSTEN:
• Handledare på deltid 50-75% med placering på vårt kontor i Göteborg. Tjänsten utgår alltså från Göteborg.
• Provanställning sex månader, med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Månadslön enligt överenskommelse.
Du kommer att utgå från kontoret i Göteborg. Som handledare kommer du vara med att bygga upp och och ansvara för verksamheten på Göteborgskontoret.
En stor del av arbetet innebär att ha kontakt med deltagarna samt utbildningsförmedlare och arbetsgivare för att bygga nätverk och broar. Som handledare kartlägger du deltagares kunskaper, gör yrkesprofil och hjälper till med CV och personligt brev, coachar inför intervjuer, stöttar med samtal, digital utveckling och administration, schemalägger deltagarens aktiviteter etc. Du kommer även vara ansvarig för att planera och hålla gruppaktiviteter med deltagarna veckovis.
VEM ÄR DU?
Vi ser att du har arbetat som handledare/jobbcoach/matchare tidigare och nu söker nya utmaningar!
• Flexibel: Du behöver vara flexibel, positiv och se möjligheter där andra ser begränsningar.
• Positiv: Du är serviceinriktad, ser möjligheter och finner tillfredsställelse i att motivera och hjälpa andra.
• Ansvarstagande: Du tar stort eget ansvar, är tålmodig och målinriktad, har en god kommunikationsförmåga samt förmåga att planera och arbeta strukturerat.
Du är även en god administratör och har en god datavana tjänsten innebär en del digitalt administrativt arbete för rapportering och dokumentering. Hantering av e-post, internet, Microsoft Teams, Officepaketet etc. är nödvändigt. Erfarenhet av exempelvis Workbuster, Zynca och Arbetsförmedlingens "Mina sidor för fristående aktörer" är meriterande.
KRAV FÖR TJÄNSTEN:
Du har tidigare arbetat som handledare/jobbcoach/matchare
Du talar och skriver obehindrat på svenska
Avslutade studier på eftergymnasial nivå
Körkort och tillgång till egen bil
Goda datakunskaper, kunna använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post och internet obehindrat
OBS! För att vara kvalificerad för tjänsten måste du även uppfylla ett av följande alternativ enligt krav från Arbetsförmedlingen:
Arbetsförmedlingen godkänner kompetens för handledare enligt alternativ 1 eller alternativ 2:
Alternativ 1
Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system).
SAMT
Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år.
Alternativ 2
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Med eftergymnasial utbildning räknas högskoleutbildning samt olika typer av yrkesutbildningar, till exempel kvalificerad yrkesutbildning, yrkeshögskoleutbildning, militära utbildningar och polisutbildning.
SAMT
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:
• Arbetsledning med personalansvar.
• Rekrytering.
• Omställningsarbete för arbetssökande.
• Studie- och yrkesvägledning.
• Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration).
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor.
• Arbete med social- och grupp-psykologi.
• Karriärvägledning.
Även deltidsarbete kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.
MERITERANDE FÖR TJÄNSTEN:
Erfarenhet av Workbuster, Zynca och Arbetsförmedlingens "mina sidor"
Du kan ett eller flera språk utöver svenska - exempelvis arabiska, somaliska, ryska eller engelska
Du har erfarenhet av arbete med utlandsfödda svenskar, kunskap om SFI och integration
Vi ser det även som meriterande om du har lätt för att nätverka och ta kontakt, samt om du redan idag har kunskap om och kontakter inom förenings- och arbetsliv i närområdet (Göteborg med omnejd)
ANSÖKAN OCH URVAL:
Skicka in din ansökan med CV och Personligt Brev via mail senast den 13 september 2024 till
kristina.klason@drivtorget.se Vid frågor ang. tjänsten maila:
kristina.klason@drivtorget.seUrval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
OBS! Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-09-13
E-post:
kristina.klason@drivtorget.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Handledare Göteborg".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Drivtorget AB (org.nr 559030-0090),
https://www.linkedin.com/company/drivtorget-ab/?viewAsMember=true Lisa Sass gata 1 (
visa karta)
422 53 HISINGS BACKA
Kontakt Verksamhetssamordnare
Kristina Klason
kristina.klason@drivtorget.se Jobbnummer 8869474
Observera att sista ansökningsdag har passerat.