Handläggare vid personalenheten, tjänsteansvarig lön
Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Handläggare vid personalenheten, tjänsteansvarig lön
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: 100 %
Placering: Personalenheten, Göteborg
Tillträde: Snarast
Provanställning tillämpas
Diarienummer: PET 2016/560
Personalenhetens övergripande uppdrag är att driva, samordna och stödja utvecklingen av universitets arbetsgivarpolitik så att verksamhetens kvalitet och konkurrenskraft stärks. För att göra det utvecklar och samordnar vi styrdokument, processer, arbetssätt och systemstöd, genomför kompetensutveckling, tillhandahåller specialistkompetens och bistår verksamheten med rådgivning samt handlings- och processuellt stöd.
Enhetens tidigare organisation upplöstes 1 april 2016. En ny organisation utarbetas under året. För närvarande finns två sektioner på enheten, den ena med fokus på kompetensutveckling, arbetsmiljö och hälsa och den andra med fokus på arbetsgivarfrågor. Aktuell rekrytering kommer att ingå i en tredje sektion och med bildandet av denna blir den interna organisationen klar.
Sedan 1 maj 2016 avropar universitetet lönerelaterade tjänster från Statens servicecenter och skapar nu en funktion för operativ samordning av lönerelaterade frågor. Förutom den operativa samordningen finns även funktion för taktisk respektive strategisk samordning, i enlighet med den så kallade samarbetsmodellen.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att samordna och hantera operativa frågor rörande samarbetet med Statens servicecenter samt utgöra främsta operativa kontaktperson gentemot Statens servicecenter.
Exempel på arbetsuppgifter
• Uppföljning av Service Level Agreement och dess kvalitet.
• Inträffade incidenter och avvikelsehantering
• Arbeta med intern styrning och kontroll av lönerelaterade tjänster.
• Efterhöra verksamhetens krav och behov och översätta dessa till beställarkompetens
• Fånga upp och hantera förbättringsförslag och förebyggande åtgärder rörande samarbetet med Statens servicecenter
• På ett pedagogiskt sätt till verksamheten kommunicera de tjänster universitetet köper från Statens servicecenter
• Uppföljning av lönerelaterade processer
• Planera och genomföra utbildningar
Du samarbetar med dina kollegor på personalenheten i frågor som kräver djupare kunskaper kring lagstiftning och kollektivavtal. Du är örat mot övriga universitetet för att inhämta kunskap om universitetets behov och erfarenheter. Du samarbetar nära med den taktiska funktionen som finns inom personalenheten. Tillsammans med kollegor arbetar du med ständig utveckling och kvalitetssäkring av processerna inom PA-området. Som handläggare kommer du även att hantera frågeställningar och handlägga ärenden inom andra delar av personalenhetens ansvarsområde.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande och minst fem års erfarenhet av kvalificerat handläggningsarbete. Arbetet förutsätter god förmåga att självständigt och på eget initiativ och i samråd med kollegor lägga upp ett systematiskt arbete för att kvalitetssäkra samarbetet med Statens servicecenter. Kunskaper i generell avtalstolkning är nödvändigt. Kunskaper inom det statliga avtalsområdet är meriterande. Erfarenhet att samarbeta med andra myndigheter är meriterande.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift och kan vid behov även kommunicera på engelska. Du är trygg i att hålla presentationer och leda arbetsgrupper.
Du har god initiativ-, samarbets- och problemlösningsförmåga. Du är flexibel, prestigelös och trivs med att arbeta såväl i grupp som individuellt. Vi förutsätter att du har ett konsultativt förhållningssätt och förmåga att skapa goda relationer i kontakter på olika nivåer i organisationen. Du är pedagogisk och kommunikativ.
Vi kommer att fästa stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter för anställningen
Anna Lindholm, Områdeschef tillika TF HR-chef
031-786 6532
anna.lindholm@gu.se www.gu.se/ledigaanstallningar Fackliga organisationer
OFR/S: Peter Brandt
031-786 1169
peter.brandt@gu.se SACO: Catrine Folcker
031-786 4234
catrine.folcker@gu.se SEKO: Salima Khamchane
031-786 1173
seko@gu.se Sista ansökningsdag 2016-11-21
Ansökningsförfarande
Registrera din ansökan elektroniskt under "Ansök online".
www.gu.se/ledigaanstallningar Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Varaktighet, arbetstid
•
Publiceringsdatum2016-10-31Så ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
FöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressUniversitetsplatsen 1
Jobbnummer 3134929
Observera att sista ansökningsdag har passerat.