Handläggare/utredare till Ekonomiavdelningen, Region Norrbotten
Region Norrbotten / Administratörsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Norrbotten i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Ekonomiavdelningen har det övergripande ansvaret för utveckling, samordning och uppföljning av Regionens ekonomiprocesser. Avdelningen stödjer regionledningen och leder och samordnar arbetet med ledningssystem, budget, planering, uppföljning, rapportering och analys. Ekonomiavdelningen är också ansvarig för beställning vårdval primärvård och beställning vårdval allmän barn- och ungdomstandvård. På avdelningen arbetar 19 medarbetare.
Vi söker
Vi söker dig som har en vårdutbildning eller administrativ utbildning, såsom t ex legitimerad sjuksköterska, medicinsk sekreterare eller annan administrativ utbildning som är relevant för uppdraget.
Du har praktisk erfarenhet av att arbeta med hälso- och sjukvårdsfrågor i vården och/eller på en adminstrativ nivå. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Resor kan förekomma i tjänsten så körkort är ett krav.
Om du har erfarenhet från arbete inom hälso- och sjukvården i Region Norrbotten och erfarenhet från primärvården och slutenvården, så är det meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är kvalitetsmedveten, strukturerad, initiativtagande och har god samarbetsförmåga.
Det här får du arbeta med
Vårdval i Region Norrbottens uppdrag omfattar planering och uppföljning av primärvården och barn- och ungdomstandvården enligt Lagen om valfrihet, LOV. Verksamheten ansvarar även för avgiftshandboken. Du kommer att få arbeta med handläggning av vårdvalsfrågor, uppföljning, handläggning av ärenden, rapportering, informationsspridning och juridiska frågeställningar med mera. Du kommer att ha kontinuerliga kontakter med hälsocentralerna och ett brett kontaktnät i regionen. Arbetet omfattar också ett ansvar för den strategiska planeringen, upprätta ärenden och upprätta rutiner och regler för Avgiftshandboken.
Du kommer att delta i nationell utveckling inom området och vara kontaktperson till avdelningen för ekonomistöd, som praktiskt omhändertar avgifterna i avgiftshandboken. Du ansvarar för omvärldsbevakning inom dina tilldelade ansvarsområden. Du är proaktiv i avdelningens interna utvecklingsarbete och du bidrar med en helhetssyn och utveckling inom dina ansvarsområden.
Det här erbjuder vi dig
• Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård
• Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag
• Länk till våra förmåner:
https://www.norrbotten.se/sv/Jobb-och-utbildning/Jobba-hos-oss/Information om tjänsten
Tillsvidareanställning, heltid, dagtid. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2022-10-28Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION NORRBOTTEN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "201792".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Norrbotten (org.nr 232100-0230)
Arbetsplats Region Norrbotten
Kontakt Carola Wallstål
carola.wallstal@norrbotten.se 0960-575 13 Jobbnummer 7121035
Observera att sista ansökningsdag har passerat.