Handläggare till Servicedesk

Statens servicecenter Östersund / Butikssäljarjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens servicecenter Östersund i Östersund

Vi söker handläggare till Servicedesk med inriktning lön, Östersund

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 330 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen lönerelaterade tjänster och enheten Servicedesk.

Statens servicecenter administrerar idag lön för 107 myndigheter och hanterar 68 000 löner per månad. Avdelningen står inför en kraftig tillväxt av löner under åren framöver vilket ställer höga krav på både systemstöd som organisationen runt dessa. Målet är att Statens servicecenter i slutet på 2019 hanterar majoriteten av de statligt anställdas löner.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

Som handläggare arbetar du i Servicedesk med att besvara frågor, dokumenterar samt informerar och besvarar kunder om våra stödtjänster via telefon och e-post. Du ser till att frågorna får svar och återkoppling. Du ska även ha intresse för att jobba med ständiga förbättringar. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.

Publiceringsdatum
2015-12-28

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av kundsupport

Dessutom är det meriterande om du har:
God ämneskunskap inom löneområdet

Vidare ska du ha förmåga:
Mycket god förmåga att ge hög service till våra kunder och samarbetspartners
Samarbetsförmåga och ett systematiskt tillvägagångssätt
God kommunikativ förmåga
Flexibel och ha förmåga att se helheten

Vi lägger stor vikt till de personliga egenskaperna.

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lina Bardosen, enhetschef, tel 010-456 02 00.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel 010-456 00 57, Martina Sterner Saco-S tel 010-456 00 86, Calle Hjelmerus SEKO tel 026-65 65 83.

Ansökan med personligt brev och CV skickas senast den 10 januari 2016 till registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt ?Handläggare servicedesk lön Dnr 10867 -2015/2511?.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-10
Ange följande referens när du ansöker: 10867 -2015/2511
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@statenssc.se

Kontakt
Desirée Vängman, Enhetschef 010-4560153

Facklig kontakt
Annika Andersson, ST 010-4560057
Martina Sterner, Saco-S 010-4560086
Calle Hjelmerus, SEKO 026-65 65 83

Företag
Statens servicecenter Östersund

Adress
Statens servicecenter Östersund
FE 15
83251 Frösön

Kontorsadress
Önesligan 11
Östersund

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-456000

Jobbnummer
2595227

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens servicecenter Östersund

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens servicecenter Östersund: