Handläggare till Överförmyndare i samverkan i övre Dalarna
Mora kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Mora
2012-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare till Överförmyndare i samverkan i övre Dalarna" (publicerad 2013-10-18) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Mora,
Orsa,
Rättvik,
Älvdalen,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mora kommun, Kommunledningskontoret i Mora Mora i hjärtat av Dalarna! Vid Siljan finns norra Dalarnas centrum för näringsliv, handel, administration och infrastruktur. Morabygden ligger inbäddad mellan Siljans glittrande vatten och blånande berg. Här är det säsong året om tack vare årstiderna, stort utbud av sevärdheter och bra service.
Mora kommun leder arbetet med regionens utveckling och vi har ett flertal processer igång för att flytta fram Moras redan starka position. Kommunen har cirka 1800 medarbetare inom en rad olika kompetensområden.
Vi söker nya kollegor som ska vara delaktiga i den fortsatta utvecklingen av Mora kommun. Som medarbetare hos oss delar du vår värdegrund. Den tar avstamp i ett positivt förhållningssätt, eget ansvar och självklart ha medborgaren i fokus. Hälsa och utveckling är naturliga inslag för våra medarbetare.
Välkommen med din ansökan till oss!
Kommunledningskontoret är ett gemensamt servicekontor för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och dess utskott.
Här samordnas:
Kanslienheten, Överförmyndare i samverkan i övre Dalarna, Kontaktcenter och Integrationsenheten
Ekonomienheten och Upphandlingsenheten
Samhällsutvecklingsenheten som utgörs av näringsliv, kommunikation, planering och kost
Personalenheten
IS/IT-enheten
Publiceringsdatum2012-01-19ArbetsuppgifterMora kommun söker en handläggare till Överförmyndare i samverkan i övre Dalarna. Överförmyndarenheten är en stödenhet, gemensam för sex kommuner och ansvarar för handläggningen av överförmyndarfrågor inom samverkande kommuner. Den 1 oktober 2011
bildades en gemensam handläggar-organisation för Mora, Orsa, Rättviks, Älvdalens, Leksands och Vansbro kommuner, med Mora kommun som värdkommun. Enheten består av totalt fyra medarbetare som hanterar handläggningen av överförmyndarfrågorna i de sex samverkande kommunerna.
I arbetet ingår bl.a:
• Handläggning och beslutande av godmanskap, förvaltarskap och förmyndarskap enligt gällande lagstiftning.
• Upprätta yttranden till bl.a. tingsrätt.
• Granska redovisningshandlingar/års- räkninngar
• Rekrytering, arvodering och utbildning av gode män och förvaltare.
• Sköta information och kontakter med allmänheten, gode män, förvaltare, förmyndare m.fl.
KvalifikationerMora kommun söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna inom juridik, ekonomi eller socionomexamen. Körkort B krävs.
Du ska ha förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och kunna skapa förtroende och goda relationer gentemot externa kontakter. Du bör också kunna fatta egna beslut och att i samverkan med andra professioner inom verksamheten kunna resonera dig fram till gemensamma beslut.
Du bör ha erfarenhet av att ha arbetat inom ett lagreglerat område. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetet med/studerat överförmyndarfrågor, familjerätt samt arbetat inom en politiskt styrd organisation.
För arbetet som handläggare i överförmyndarfrågor är det mycket viktigt att du är stabil, strukturerad, noggrann, självgående och har god samarbetsförmåga.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är tillsvidare. Provanställning kan bli aktuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-05
Ange följande referens när du ansöker: 2/2012
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnneli Björkman Andersson, 0250-263 51
FöretagMora kommun, Kommunledningskontoret
AdressMora kommun, Kommunledningskontoret
Fredsgatan 16
79280 Mora
Jobbnummer 1132879
Observera att sista ansökningsdag har passerat.