Handläggare till Myndighetsavdelningen

Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Växjö
2021-08-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare till Myndighetsavdelningen" (publicerad 2022-09-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen i Växjö

Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med över 7 000 medarbetare. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag som ansvarar för det mesta av den samhällsservice som finns där du bor, till exempel förskola, skola, socialtjänst och äldreomsorg. Vår värdegrund förenar oss alla:

• Vi möter alla med respekt
• Vi kan jobbet
• Vi gör verksamheten bättre
• Vi skapar en hållbar framtid

I omsorgsförvaltningen är vi cirka 2 200 kollegor som jobbar för att ge bästa möjliga omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård.

• Vill du ge våra medborgare bästa möjliga service och stöd i enlighet med deras behovsbild?
• Har du alltid drömt om att fatta beslut i relation till relevant lagstiftning och praxis?
• Har du socialt patos så att det räcker och blir över?
• Är du en fena på att samverka och kommunicera?

Om så är fallet är det på myndighetsavdelningen det händer. Välkommen till en brokig skara kompetenta myndighetsutövare där humor och kollegial trivsel är viktiga ledstjärnor.




Publiceringsdatum
2021-08-23

Arbetsuppgifter
Som biståndshandläggare inom omsorgsförvaltningens myndighetsavdelning utreder du behov och fattar beslut om olika insatser (enligt socialtjänstlagen) för personer som behöver stöd och hjälp i sitt dagliga liv. Förutom kontakt med den enskilde har du ett nära samarbete med anhöriga, utförare, kollegor samt andra professioner och myndigheter. Du kommer att arbeta som handläggare i ordinärt boende där du ansvarar för ett specifikt geografiskt område.


Kvalifikationer
Vi söker dig som är socionom eller som har likvärdig examen på högskolenivå samt utbildning i socialrätt. Körkort är ett krav.
Du behöver ha god kunskap i gällande lagstiftning och förmåga att tillämpa den i arbetet. Vidare behöver du vara utvecklingsorienterad och inneha ett engagemang i verksamhetens utveckling framåt.
Du behöver ha god samarbetsförmåga då tjänsten innebär samverkan med såväl kollegor som andra aktörer externt och internt. Arbetet kräver en förmåga att planera och självständigt utföra de arbetsuppgifterna som åligger uppdraget. Du behöver ha en god förmåga att utrycka dig i tal och skrift.
Erfarenhet av liknande arbete är önskvärt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Rekrytering sker löpande.

B-körkort är ett krav.

För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för enskild person enligt 9 § 1 st. Du hittar blankett för att beställa utdraget på www.polisen.se

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

CV- och annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. , upphör: 2022-05-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "OMS 350/21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Växjö kommun (org.nr 212000-0662)

Arbetsplats
Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen

Jobbnummer
5916050

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Växjö kommun, Omsorgsförvaltningen: