Handläggare till Kontaktcenter

Västerås stad / Butikssäljarjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västerås stad i Västerås, Köping eller i hela Sverige

Jobba med det viktigaste. Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och väl fungerande stad där framtidstro står i centrum. Välkommen till en arbetsplats full av liv.

Publiceringsdatum
2015-01-16

Arbetsuppgifter
Är du serviceinriktad och vill vara med och bidra med ditt goda bemötande till stadens alla invånare?
I rollen som handläggare på Kontaktcenter får du chansen att arbeta mycket med kundkontakt och service - vårt mål är att ge bästa service och vägledning till stadens alla invånare.

Kontaktcenter är en modern servicefunktion som ska ge ökad service och tillgänglighet för medborgare, företag och föreningsliv. Kontaktcenter svarar på frågor kring tre
områden: stöd och insatser till äldre eller personer med funktionsnedsättning; förskola och skola och bygg och miljö, gator och parker samt kultur, idrott och fritid.

Vi söker nu två nya medarbetare till Bygg och miljö, gator och parker samt kultur, idrott och fritid. Du blir en av åtta medarbetare som tillsammans har i uppgift att lämna information och ge vägledning till Västerås stads invånare. I arbetsuppifterna ingår att hantera nya ansökningar och anmälningar, att besvara statusfrågor, ta fram ritningar och detaljplaner samt att ta emot övriga synpunkter. Frågor som du kommer att hantera kan beröra bygglov, detaljplaner, miljö, livsmedel, hälsoskydd, avfall och återvinning, gata, park och trafik. Även frågor som handlar om att starta en förening, söka föreningsstöd eller kulturstipendium och vigsel förekommer. Kommunikationen sker främst via telefon och mail, men innefattar även övriga digitala kanaler och personliga besök i Stadshusentréen. Schemalagd arbetstid kommer att tillämpas. Arbetet kan i vissa fall även innebära arbete på kvällstid.

Om Konsult och Service

Vår affärsidé är att tillhandahålla effektiva och innovativa stödtjänster så att kunderna kan ägna sig åt sina kärnverksamheter. Konsult och Service ska, på affärsmässig grund, tillhandahålla samordning, förvaltning och utveckling av administrativa tjänster samt specialist- och konsulttjänster till stadens förvaltningar och bolag. Idag rymmer Konsult och Service även ett antal tjänster som riktar sig direkt till västeråsarna. Riktigt bra service och bemötande är centralt i vår verksamhet och kännetecknar vår organisation. Konsult och Service är organiserat i fem affärsområden: Ekonomi, Medborgarservice, IKT, HR Centrum, Löner och HR-System. Totalt är vi ca 290 kompetenta medarbetare.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en utbildning på högskolenivå eller motsvarande, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig. Du är en person som ser möjligheter och har en positiv inställning, något du har haft stor nytta av när du tidigare arbetat med service. Har du arbetslivserfarenhet av kommunal verksamhet inom en eller flera förvaltningar ser vi det som ett plus. Arbetet ställer höga krav på din samtals- och telefonteknik vilket innebär att du behöver ha en god förmåga att lyssna, sammanfatta och skriva ner kundens önskemål under pågående samtal. Dessutom krävs det att du har en god förmåga att hantera olika typer av system och effektivt kunna söka information i dessa. Du har förmåga att se helheten i olika sammanhang och förstår vikten av att ha ett "vi-perspektiv" i arbetet. Du har kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Vi söker dig som har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du är professionell och anstränger dig för att leverera de bästa lösningarna till kunden. Att alltid ge bästa möjliga service och att ha kunden i fokus är för dig en självklarhet. Du är en trygg och stabil person som har förmågan att vara lugn och kontrollerad även i stressade och pressade situationer. Att arbeta självständigt och att ta ansvar är något du trivs med, samtidigt förstår du vikten av att kunna samarbeta med kollegor. Du kommunicerar på ett tydligt sätt och gör ditt yttersta för att säkerställa att dina budskap når fram. Du talar klart, välformulerat och engagerat i både enskilda möten och inför grupper.

Besök gärna www.jiv.se , som ger dig information om staden och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid eventuell flytt till Västerås.

För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Västerås stad mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att söka tjänsten? Då ber vi dig att söka via "Sök jobbet här"- funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-26
Ange följande referens när du ansöker: A445015
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR-konsult Rebecka Johansson 076-5690186
Teamledare Tina Bohman 021-39 10 21
Enhetschef Peter Engström 021-39 18 18

Facklig kontakt
Vision Anna Widerberg 021-39 00 00

Företag
Västerås stad

Adress
Västerås stad
Västerås
72187 Västerås

Kontorsadress
Stadshusentrén, Fiskartorget 72187 Västerås

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2130887

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västerås stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västerås stad: