Handläggare till Fastighets och Serviceförvaltningen
Piteå Kommun / Administratörsjobb / Piteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Piteå,
Luleå,
Älvsbyn,
Boden,
Skellefteå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Piteå Kommun i Piteå,
Luleå,
Pajala eller i
hela Sverige Fastighets och serviceförvaltningen står inför många spännande utmaningar och söker dig som tar initiativ, gillar att samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utvecklas, ha roligt och göra skillnad.
Fastighets och serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och ansvarar för förvaltning av kommunens fastigheter samt kommunens samlade kost-, städ- och fastighetsskötsel. På avdelning Fastigheter arbetar ca 75 medarbetare med att säkerställa den strategiska lokalförsörjningen; planering, samordning och förändring i fastighetsbeståndet (om-, till- och nybyggnation). Avdelningen ansvarar för den dagliga driften, skötseln samt planering och genomförande av underhåll i kommunens fastigheter. Avdelningen hanterar även uthyrning och avtal för lokaler, bostäder och parkeringar. Vi tillhandahåller lokaler för kommunens kärnverksamheter såsom, förskolor, skolor, vård och omsorgsboenden och sporthallar, totalt ca 255 000 m2. Vill du bli en av oss?
Publiceringsdatum2020-01-09Dina arbetsuppgifterSom handläggare kommer du att arbeta praktiskt med våra operativa program till stöd för avdelningens uppdrag att sköta den dagliga driften, skötseln planering och underhåll i kommunens verksamheter. Detta innebär bland annat ett ansvar för systemen gällande handläggning av lagerhantering och fakturering, skadegörelse och att handlägga bilplatser för kommunens medarbetare. Du kommer att ansvara för att administrera, utreda, introducera och ge support till nya samt befintliga medarbetare i bland annat verksamhetsprogrammen. Övrig handläggning inom avdelningen ingår också.
KvalifikationerDu har en relevant eftergymnasial utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter/verksamhetsområden. Som person är du nyfiken, engagerad och vill utvecklas i ditt arbete. Du är strukturerad och arbetar metodiskt. Du är trygg i att självständigt fatta beslut inom ditt ansvarsområde. Du är flexibel och serviceinriktad i ditt arbetssätt, och van att arbeta mot ekonomiska och tidsstyrda mål. Då det i rollen ingår många kontakter både intern och externt samt att utbilda, introducera och ge support är tydlighet, samarbete, relationsskapande och ett professionellt bemötande en förutsättning.
Goda färdigheter inom Officepaketet samt ett intresse för nya IT system är ett krav för tjänsten. Liksom B-Körkort. Det är meriterande om du har erfarenhet från fastighetsrelaterade dataprogram. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom flexibilitet, struktur och tydlighet.
Anställning
Heltidsanställning, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse.
Ytterligare information;
Avdelningschef Kerstin Albertsson Bränn,
kerstin.albertssonbrann@pitea.seFacklig kontaktperson
Jonas Sandlund, Vision 0911-69 68 73
Christer Eriksson, SI 0911-69 61 65
Välkommen med din ansökan senast 2020-01-19
Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag och övriga annonseringsförslag
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPiteå kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Piteå kommun (org.nr 212000-2759),
http://www.pitea.se Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Piteå Kommun
Jobbnummer 5033102
Observera att sista ansökningsdag har passerat.