Handläggare till Biståndsenheten
Härjedalens kommun / Administratörsjobb / Härjedalen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Härjedalen,
Älvdalen,
Orsa,
Mora,
Malung-Sälen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Härjedalens kommun i Härjedalen,
Östersund eller i
hela Sverige Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.
Vi på Biståndsenheten söker vikarier under våren till vårt team. Vi på Biståndsenheten har ambitionen att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som handläggare hos oss har du därför möjlighet att bidra i
utvecklingsarbetet där vi tar vara på varje medarbetares unika kompetens och
arbetar aktivt med kompetensutveckling och möjlighet till flexibilitet i
arbetsuppgifter.
Publiceringsdatum2020-01-16Dina arbetsuppgifterHuvuduppgiften är myndighetsutövning enligt Socialtjänstlagen (SoL) främst mot äldre samt enligt LSS. Det innebär att utreda,
bedöma och fatta beslut enligt gällande lagstiftning om biståndsinsatser samt
att följa upp ärenden. Du ingår i vår arbetsgrupp med biståndshandläggare,
LSS-handläggare samt enhetschef. Vi använder verksamhetssystemet
Treserva och inför nu IBIC (individens behov i centrum).
Om du trivs med omväxlande, intressanta och stimulerande arbetsuppgifter som
ställer krav på förmågan att kombinera kunskap med förståelse för helheten, då
är detta något för dig!
Vikariatet är stationerad i västra Härjedalen, med möjlighet att arbete i andra delar av kommunen.
Kvalifikationer Vi söker dig som har en socionomexamen eller liknande högskoleutbildning. Du har goda kunskaper i lagstiftning och
myndighetsutövning, både teoretiskt och praktiskt. En merit är att du tidigare
arbetat som handläggare inom LSS och har goda kunskaper om gällande lagstiftning
inom arbetsområdet. Eftersom kommunikation och dokumentation är en stor del av
arbetet behöver du kunna uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift och att
du är noggrann vad gäller dokumentation och handläggning.
Dina personliga egenskaperDu är en trygg och stabil person med självinsikt.
Du kan relatera och samarbeta med människor på ett lyhört och smidigt sätt samt lyssna, kommunicera och lösa problem konstruktivt.
Du har ett intresse av att själv utvecklas samt utveckla vårt sociala arbete i samverkan med kollegor och samverkanspartners. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.
Vi erbjuder
• ett nära och tydligt ledarskap samt en positiv arbetsgemenskap
• ett intressant och omväxlande arbete med många möjligheter
• möjlighet till flextid
• friskvård på arbetstid
• regelbunden handledning
• delaktighet i utvecklingen av verksamheten
• kontinuerlig kompetensutveckling
Kontaktinformation
Maria Haapamaa-Eriksson , Vision, 0680-163 06
Lisa Petersson Hallström, Enhetschef, 0680-161 37,
lisa.hallstrom@herjedalen.se Anna Andersson , SSR, 0680-162 54
Arbetsplats
Ringvägen 2
84233 Sveg
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid 3-6 månader.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHärjedalens kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4180703765".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Härjedalens kommun (org.nr 212000-2510),
http://www.herjedalen.se Jobbnummer 5044305
Observera att sista ansökningsdag har passerat.