Handläggare medborgarcenter

Kristianstads kommun / Organisationsutvecklarjobb / Kristianstad
2017-12-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare medborgarcenter" (publicerad 2018-03-19) ⬅️


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Kommunledningskontoret ska utifrån en helhetssyn leda, samordna, följa upp och utveckla kommunens verksamhet utifrån de ramar och direktiv som kommunstyrelsen ger.



Vi behöver dig som ser service, bemötande och utveckling som det roligaste och viktigaste man kan jobba med!

Medborgarcenter är medborgares, företag och föreningars väg in till Kristianstads kommun och förvaltningarnas förlängda arm utåt.

Enheten består av handläggare, kommunvägledare, systemadministratör, receptionister och enhetschef. Vi finns på Rådhus Skåne och i Besökscentrum vid Östra Kommunhuset.

Publiceringsdatum
2017-12-12

Dina arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår information, rådgivning, vägledning och beslutsfattande på delegation vid personliga möten, via telefon, e-tjänster och andra kontaktvägar. Handläggning och administration förekommer liksom att hålla i studiebesök och att delta i utåtriktade aktiviteter såsom byastämmor och liknande.

Kvalifikationer
Du som söker har högskoleutbildning med inriktning som passar arbetsområdet och som arbetsgivaren bedömer lämplig, exempelvis inom teknik, pedagogik, socialt arbete, vård, beteende- natur- eller statsvetenskap. Vi vill att du har erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet samt erfarenhet av arbete med kundkontakt och direktservice. I rollen krävs god kännedom om offentlig förvaltning. Erfarenhet av handläggning och administration är ett krav.

Du har goda kunskaper inom informationsökning och IT liksom förmåga att på ett tillgängligt sätt formulera dig i tal och skrift på svenska och engelska. Har du språkkunskaper i arabiska eller har ytterligare språk är det meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att prioritera samt att arbeta under tidspress. Som person är du serviceinriktad, engagerad och flexibel.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start 2018-01-01 eller enligt överenskommelse. Rådhus Skåne kommer att vara din arbetsplats.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Lena Nordqvist Sjöborg, enhetschef tfn 044-13 20 03.

Sista ansökningsdag är 2017-12-22

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2018-01-01 eller enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-22
Ange följande referens när du ansöker: KLK-2017/1060
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lena Nordqvist Sjöborg, enhetschef 044-13 20 03

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29132 Kristiansstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3850142

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: