Handläggare kundärenden (PL)
Trafikverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Vill du arbeta som samhällsutvecklare i en framtidsbransch? Hos oss på Trafikverket finner du en mängd spännande och intressanta arbetsuppgifter, där du utvecklar och förvaltar infrastruktur och bidrar till att skapa ett tillgängligt Sverige. För oss är det viktigt med en gemensam kultur som präglas av våra värderingar: pålitliga, engagerade och modiga. Vi jobbar tillsammans mot vår vision: alla kommer fram smidigt, grönt och tryggt.
Verksamhetsområde Planering svarar för planeringen av trafik och av åtgärder i den statliga infrastrukturen vad gäller väg och järnväg samt långsiktigt även för sjö- och luftfart. Här ligger ansvaret för att verka för att de transportpolitiska målen för tillgänglighet, säkerhet, miljö och hälsa uppnås. Vi på Planering är huvudingången till Trafikverket för medborgare, näringsliv, samarbetspartners och avtalskunder.
Handläggare kundärenden
Som kundtjänsthandläggare är du Trafikverkets röst utåt, där du tar emot och besvarar frågor från medborgare och näringsliv - främst gällande olika väg- och järnvägsfrågor. I rollen förväntas att du bemöter Trafikverkets kunder på ett professionellt sätt och hanterar de ärenden som kommer in genom att agera informativt, rådgivande och stödjande. Du återkopplar ärenden både internt och externt och återför synpunkter och önskemål som kunderna har till berörd del inom Trafikverket. Det betyder att du är aktiv och bidrar till förbättringar och utveckling av verksamheten. Det innebär att du är en viktig länk mellan allmänheten och organisationen i det dagliga arbetet och framförallt i samband med störningar i infrastrukturen.
Kundtjänst är bemannad dygnet runt årets alla dagar. Arbetstiden i Solna är dagtid men andra tider kan förekomma vid speciella behov.
Vi söker dig som har treårig gymnasieexamen samt aktuell och relevant erfarenhet av handläggning av kundärenden - både via telefon och skriftligt.
Du har lätt för och är van vid att arbeta med såväl dator som andra system, t.ex. telefoni- och ärendehanteringssystem. Det är grundläggande att ha goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.
Har du erfarenhet av ärendehanteringssystemen LIME eller TRISS ser vi det som meriterande, en annan del som vi värderar är att du har hanterat ärenden i sociala medier.
Då arbetet innebär mycket kontakter, både internt och externt, är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och stimuleras av att ge bra service. Du är också initiativtagande och lösningsorienterad. Arbetstempot är stundtals högt, därför är det viktigt att du har förmåga att prioritera och fokusera på rätt saker.
Urvalstester kommer att användas i rekryteringsprocessen.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning Provanställning
Publiceringsdatum2017-05-31ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-14
Ange följande referens när du ansöker: 13:2017:69
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarin Östman
karin.ostman@trafikverket.se 010-124 2910
FöretagTrafikverket
AdressTrafikverket
Rödavägen
78189 Borlänge
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 3531278
Observera att sista ansökningsdag har passerat.