Handläggare Kansli
Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
2022-12-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare Kansli" (publicerad 2024-05-24) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom - Ett jobb med plats för växtkraft, höga ambitioner och karaktärsstyrka.
Krokoms kommun
Kansliet i Krokoms kommun söker nu dig som drivs av att utveckla och förvalta ett stort förtroende från såväl medarbetare som medborgare.
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.
Krokoms kommun gör plats för växtkraft. Vi satsar på att alla i vår kommun ska arbeta, hitta ett nätverk och vilja bo kvar i vår kommun.
En dag som handläggare vid kansliet
Kansliet är en liten enhet som organisatoriskt tillhör kommunledningsförvaltningen. Idag utgörs kansliet utav arkivarie, administratör, registrator och kommunsekreterare.
I huvudsak ansvarar kansliet för kommunstyrelsens och kommunfullmäktiges verksamhet, vilket bland annat inbegriper:
• administration före, under och efter politiska sammanträden
• kvalitets- och utvecklingsarbete för de egna verksamheterna och i förvaltningsövergripande forum
• dokumenthantering, diarieföring och utlämnanden av handlingar
• systemförvaltning, projektledning och digitaliseringsarbete
• strategiskt och operativt arbete med förberedelser och utförande av allmänna val tillsammans med valhandläggare och valkanslichef
Som handläggare vid kansliet kommer du komma i kontakt med samtliga av dessa arbetsområden.
Som ett led i säkring av verksamheten kommer du i olika moment att vara ersättare för kommunsekreteraren.
Tjänsten är delvis ny och utrymme kommer finnas för utveckling av arbetsuppgifterna.
Din kompetens
Publiceringsdatum2022-12-29KvalifikationerVi söker dig som har:
• en akademisk examen inom det samhällsvetenskapliga ämnesområdet (såsom juridik, statsvetenskap, ekonomi) eller annan jämbördig utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig
• erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation
Meriterande
Det är meriterande om du har:
• kunskaper om lagar och regler som omger det kommunala ansvarsområdet
• vana av arbete i olika IT-verktyg och lätt för att lära dig nya
• erfarenhet av arbete med klarspråk
• B-körkort.
Dina personliga egenskaperVi ser gärna att du har förmåga att förvalta och utveckla ett stort förtroende, är lösningsorienterad samt har ett helhetsperspektiv.
Du kommer ställas inför arbetsuppgifter där egenskaper som hög integritet, välutvecklad kommunikationsförmåga och fingertoppskänsla behövs.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
En hälsning från din blivande chef
Som handläggare kommer du fylla en mycket viktig roll i kansliets dagliga arbete. Då arbetet ger plats för ömsesidig växtkraft, höga ambitioner och karaktärsstyrka kommer du bli en del av ett fantastiskt gäng i Krokoms kommun.
Övrig information
Tillsvidareanställning 100%, provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Individuell lönesättning.
Intyg och referenser lämnas på begäran efter intervju.
Arbetstester kan komma att tillämpas.
Sista dag att ansöka är 2023-01-15, intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Offerdalsvägen 8 (
visa karta)
835 80 KROKOM
Arbetsplats Krokoms Kommun
Kontakt Enhetschef/Kommunsekreterare
Ardian Isufi
ardian.isufi@krokom.se 076-139 40 68 Jobbnummer 7300658
Observera att sista ansökningsdag har passerat.