Handläggare inom inkassobevakning
Intrum Justitia Sverige AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Intrum Justitia Sverige AB i Göteborg,
Varberg,
Nacka,
Malmö,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Intrum Justitia är Europas ledande företag inom Credit Management Services och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Intrum Justitia grundades 1923 och har omkring 3100 anställda i 22 länder. Koncernens omsättning uppgick 2010 till 3,8 miljarder kronor. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq OMX Stockholm sedan 2002.
Mer information finns på
www.intrum.seVi har en stol ledig:
Till vår avdelning för inkassobevakning söker vi en handläggare som brinner för att ge våra kunders kunder den bästa lösningen utifrån deras situation. Avdelningen har till uppgift att kombinera en hög inkasseringsgrad med ett professionellt bemötande. Vi arbetar med bearbetning av avskrivna fordringar genom situationsanpassade förhandlingar, uppgörelser, och avbetalningsplaner.
Som handläggare har du kontakt med våra kunders kunder och myndigheter per brev, telefon och e-post. Du arbetar lösningsorienterat och tar utifrån givna mandat beslut i ärenden i syfte att ge kunden bästa möjliga resultat. En av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara inkommande telefonsamtal och till viss del utgående telefoni. Vi ger dig möjlighet att kombinera arbete i team med eget ansvar, samtidigt som du utvecklar goda kunskaper i kredithantering.
Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet från inkassobranschen.
Utbildning/kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Vana att arbeta proaktivt med kundkontakt genom brev och telefon
• Gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot ekonomi
• Väl utvecklad förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• Flerårig erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• God datavana, särskilt gällande Officepaketet
Publiceringsdatum2012-06-11Dina personliga egenskaperDu är en glad och positiv person med en öppen människosyn. Vi värdesätter att du har ett välutvecklat affärsmannaskap, där känsla för service och vilja att generera resultat är centrala inslag. Vidare är det viktigt att du är en kommunikativ person som uppskattar att ha telefonen som arbetsredskap. Du trivs med ett högt arbetstempo och är van att fatta egna affärsmässiga beslut som ligger i linje med företagets värderingar. Vi förutsätter att du har vana att driva ditt eget arbete framåt för att nå de uppsatta mål som finns på dig och verksamheten.
Är du intresserad?
Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag och därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Ansök genom att klicka på " Skicka ansökan".
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-19
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnika Hagberg (Team Manager), 031-61 69 58
Pierre Bengtsson (facklig representant), 031-61 69 34
FöretagIntrum Justitia Sverige AB
AdressIntrum Justitia Sverige AB
Marcusplatsen 1A
10524 Stockholm
Jobbnummer 1269314
Observera att sista ansökningsdag har passerat.