Handläggare inom förvaltningsärenden till Luleå
Polismyndigheten, Rättsavdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Luleå
2017-03-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare inom förvaltningsärenden till Luleå" (publicerad 2017-04-10) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Luleå,
Boden,
Piteå,
Kalix,
Älvsbyn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Rättsavdelningen i Luleå,
Skellefteå,
Lycksele,
Umeå,
Kiruna eller i
hela Sverige Polismyndighetens rättsavdelning består ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polis-myndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgiftsbehandling. Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats. Vissa uppgifter är mycket verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med andra avdelningar inom polismyndigheten.
Publiceringsdatum2017-03-29ArbetsuppgifterRättsenhet Nord, Förvaltningsrätt 2, söker en positiv och lösningsorienterad handläggare. I arbetet ingår bland annat diarieföring, beredning, föredragning och beslutsfattande. Handläggningen är till stor del digitaliserad. I arbetsuppgifterna ingår juridiska ställningstaganden, samverkan inom och utom Polismyndigheten och dagliga kontakter med allmänheten, företag, kommuner och myndigheter. Arbetet innebär handläggning av ärenden enligt exempelvis vapenlagen, ordningslagen, djurskyddslagen, lag om ordningsvakter och lag om felparkeringsavgift.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• för området relevant högskoleutbildning och/eller alternativt förvärvade erfarenheter/kunskaper som myndigheten bedömer lämpliga
• mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
• god datavana
• minst 12 mån relevant arbetslivserfarenhet
• B-körkort
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet och/eller kunskap av att arbeta inom offentlig förvaltning
• erfarenhet och/eller kunskap av att arbeta inom IT-baserade ärendehanteringssystem
• erfarenhet av handläggning inom offentlig förvaltning
• kunskap inom förvaltningsrätt
• erfarenhet av kundkontakter
• erfarenhet av att arbeta i en polisiär verksamhet
• erfarenhet att jobba mot uppsatta mål
Vi söker dig som:
• är serviceinriktad, har ett positivt förhållningssätt samt god samarbetsförmåga
• har ett strukturerat arbetssätt och är noggrann
• har en god analytisk förmåga och kan prioritera rätt saker
• kan arbeta självständigt samt hantera stress och tidspress vid periodvis hög arbetsbelastning
• är flexibel och kan anpassa dig lätt till ändrade omständigheter
• har förmåga att ta till dig ny kunskaper och dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter
Vi kommer fästa stor vikt vid din personliga lämplighet för arbetet.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Arbetstid: Flex Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-12
Ange följande referens när du ansöker: C12275/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Sjöholm 010-568 36 72
FöretagPolismyndigheten, Rättsavdelningen
AdressPolismyndigheten, Rättsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 3405439
Observera att sista ansökningsdag har passerat.