Handläggare Infrastruktur

Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen / Bankjobb / Bräcke
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla bankjobb i Bräcke, Höganäs, Ängelholm, Helsingborg, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen i Bräcke

I Bräcke kommun i Jämtland är du alltid nära äventyr och smultronställen. Gnistrande vinterdagar på skidor såväl som heta sommardagar i båten är vardag för oss som bor här. I Bräcke kommun finns trygga skolor, personlig äldrevård och en mängd små och medelstora företag med idéer och kunskap som skapar värden lokalt och globalt. Goda kommunikationer i stråket mellan Sundsvall och Östersund och en fibertäckning på nära 90 procent gör det enkelt att bo, jobba och resa i vår kommun. Här finns en vilja att utvecklas och samtidigt en självklar mentalitet att värna om naturen, kulturen och människorna som bor här. Välkommen till Bräcke kommun - lite närmare!




Publiceringsdatum
2021-06-18

Arbetsuppgifter
Tjänsten som handläggare för infrastruktur är delad i flera delar men huvuddragen är Systematiskt brandskyddsarbete (SBA), ansvar för kommunens försäkringar och ingå i den dagliga driften på fastighetsidan . Handläggaren ska, under teknisk chef, ansvara för samtliga frågor som kommunen har inom området för SBA och försäkringar , frågor som rör fastighetssidan är underordnat fastighetsförvaltaren .
Du hanterar avtal, planerar för verksamheternas utbildning inom SBA och är ansvarig för redovisning till försäkringsbolag med tillhörande uppföljningar och prognoser. Du ansvarar för att förbättra avdelningens arkiv och med det öka servicen till avdelningen och i förlängningen även medborgarna . I uppdraget ingår att ha kundkontakter, granska och kontera leverantörsfakturor, del av tid sköta felanmälan med efterföljande fördelning av arbeten.


Kvalifikationer
Du ska ha relevant eftergymnasialutbildning för verksamhetsområdet, eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, gärna några års erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Du har administrativ kompetens och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift med goda datorkunskaper.
Meriterande är kunskaper inom offentlig upphandling och LOU )Lagen om offentlig upphandling) samt erfarenhet att hantera och förstå LSO (Lag om skydd mot olyckor) .

Dina egenskaper
Som person är du en serviceinriktad person, då du kommer i kontakt med både interna och externa kunder. Tålamod, samarbetsförmåga och ansvarskänsla är mycket viktiga egenskaper.

ÖVRIGT
Vi kommer arbeta löpande med urval och intervjuer.
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-07-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021-4-ToI".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bräcke kommun (org.nr 212000-2460), http://www.bracke.se

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen

Jobbnummer
5817546

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke kommun, Teknik- och infrastrukturavdelningen: