Handläggare i delgivning med start aug/sept

AB Delgivningsservice i Sverige / Administratörsjobb / Stockholm
2025-04-19


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Delgivningsservice i Sverige i Stockholm

Svensk Delgivning söker en ny handläggare!

Är du noggrann, lösningsorienterad och nyfiken på en roll där struktur möter tempo? Vi söker nu en handläggare på heltid med start i augusti/september 2025.

Svensk Delgivning är en ung och modern aktör i en gammal bransch. Vi växer snabbt och söker nu en ny kollega som vill vara med på resan. Vi lär dig allt du behöver veta om delgivning, men om du har tidigare erfarenhet av handläggning eller administrativt arbete är det ett stort plus!

Vad innebär rollen som handläggare?
Som handläggare hos oss ansvarar du för att administrera och hantera ärenden från start till mål. Du kommer att ha daglig kontakt med våra delgivare och kunder. En delgivare kanske undrar vad de bör göra härnäst i ett ärende, och en kund kanske ringer för att förstå hur delgivningsprocessen hade sett ut i just deras fall.

Exempel på arbetsuppgifter:
Tilldela och följa upp ärenden: Gå igenom inkomna ärenden och tilldela delgivare. Säkerställ att alla dokument och uppgifter är korrekta och fullständiga.
Kontinuerlig kommunikation: Ha daglig kontakt med både kunder och delgivare för att svara på frågor, ge vägledning och säkerställa korrekt hantering av ärenden. Du kommer även att besvara frågor om hur delgivningar går till eller vad som händer härnäst i processen.
Research och komplettering: Utför "detektivarbete" genom att noggrant undersöka nya ärenden, komplettera och samla in information som underlättar för delgivningen och gör att processen kan fortgå smidigt.
Granska och godkänna utfall: Säkerställ att alla dokument och utfall är i enlighet med våra rutiner och juridiska krav. Granska och godkänn registrerade utfall för att säkerställa att allt är korrekt innan det går vidare.
Föreslå förbättringar: Kontinuerligt föreslå förbättringar inom rutiner, processer och. systemen vi arbetar i. Vi vill underlätta och göra det enkelt för dig att genomföra ditt jobb.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är noggrann, lösningsorienterad och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är driven och har ett engagemang för att leverera kvalitet i varje del av ditt arbete. Erfarenhet av administrativt arbete är meriterande, men vi värdesätter framför allt din förmåga att ta ansvar och bidra till vårt gemensamma arbete.

Vi tror att du har:
Mycket god datorvana och förmåga att snabbt sätta dig in i nya system och verktyg.
Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom delgivning, inkasso och liknande områden. Eller kanske ett intresse för juridiska processer!
En strukturerad och lösningsorienterad arbetssätt, där du snabbt kan granska och komplettera information.
En vilja att kontinuerligt föreslå och implementera förbättringar som effektiviserar vårt arbete.

Vi erbjuder:
Utveckling och innovation: Hos oss får du vara med och utveckla en modern bransch där teknik och effektivitet är i fokus.
Tät kundkontakt: Du får arbeta nära både våra kunder och delgivare och vara med och utveckla branschen.
Flexibel och dynamisk arbetsmiljö: Vi erbjuder en arbetsplats som präglas av högt tempo, flexibilitet och en kultur där vi ser till att ha kul samtidigt som vi är seriösa i vårt arbete.

Intressant? Hör av er eller ansök via knappen!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Delgivningsservice i Sverige (org.nr 559437-9132), http://svenskdelgivning.se
Gustavslundsvägen 12 (visa karta)
167 51  BROMMA

Arbetsplats
Delgivningsservice i Sverige, AB

Kontakt
vd
Sander Svenungsson
vd@svenskdelgivning.se

Jobbnummer
9295247

Prenumerera på jobb från AB Delgivningsservice i Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Delgivningsservice i Sverige: