Handläggare Företagsavdelningen
Bolagsverket, Företagsavdelningen / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bolagsverket, Företagsavdelningen i Sundsvall,
Stockholm eller i
hela Sverige Bolagsverket är en myndighet i Sundsvall som arbetar för att ge företagsamma personer i Sverige möjlighet att förverkliga sina drömmar och känna trygghet i sitt företagande. Vår företagsinformation är tillgänglig för alla, där och när den behövs, för samhällets bästa. Tillsammans för ett enkelt och tryggt företagande.
Publiceringsdatum2024-07-22ArbetsuppgifterHandläggare på Företagsavdelningen jobbar med många varierande arbetsuppgifter, inom flera områden och med olika ärendetyper. Som handläggare hos oss är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att handlägga, utreda, bedöma och besluta i olika ärenden med stöd av lagar och regler. Du har daglig kontakt med våra kunder där du ger dem support och svarar på frågor på ett professionellt sätt och med kunden i fokus. Det sker via telefon men även skriftligt, både på svenska och på engelska.
Du ansvarar för dina egna ärenden där du och dina kollegor har ett nära samarbete. Arbetet är omväxlande i sin svårighetsgrad och varierar mellan självständigt arbete och arbete tillsammans med kollegor och andra berörda parter.
Som handläggare kommer du att jobba med olika typer av handläggning av de ärendetyper som finns inom avdelningens uppdrag och alla dessa kan bli aktuella över tid.
KvalifikationerVi behöver dig som arbetar strukturerat och självständigt. Du är noggrann och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, håller deadlines och behåller fokus även när det är mycket att göra.
Du gillar och har lätt för att lära dig nya saker och är öppen för nya arbetssätt. Det är viktigt för dig att ditt jobb blir utfört på bästa sätt och med hög kvalitet. Du är kommunikativ genom att ställa frågor, informera och i dina samtal. Du samarbetar bra med dina arbetskamrater för att ni tillsammans ska nå ett gott resultat för kundernas bästa.
Känner du igen dig i den beskrivningen? Då kan du gå vidare i urvalet om du har:
• slutförd och godkänd gymnasieutbildning.
• cirka ett års aktuell arbetslivserfarenhet med goda resultat av handläggning samt support och kundservice via telefon från verksamhet med arbetsuppgifter som vi bedömer vara liknade vår verksamhet, exempelvis inom bank, försäkringsbranschen, redovisningsbyrå eller annan handläggande verksamhet.
• erfarenhet av arbete med granskning, hantering och registrering av ärenden.
• för tjänsten relevant erfarenhet av arbete som inneburit beslutsfattande.
• erfarenhet av arbete i digitala handläggnings- och dokumenthanteringssystem.
• god datorvana samt förmågan att snabbt sätta dig in i och använda digitala verktyg i ditt arbete.
Du behöver också kunna kommunicera obehindrat både muntligt och skriftligt på svenska och engelska i dina dagliga kontakter med arbetskamrater och kunder.
Det är en fördel om du dessutom har:
• erfarenhet av att arbeta på eller på uppdrag hos en statlig myndighet.
• eftergymnasiala studier som vi som arbetsgivare bedömer som relevanta för tjänsten.
Den tekniska utvecklingen går snabbt och förändringar sker både inom och utanför Bolagsverket, vilket även förändrar vår handläggarroll. Vi får mer automatiserade processer som innebär att handläggningen går mer och mer åt utredningar och beslut av mer komplex karaktär. Därför kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet och att du vill och har förmåga att växa och utvecklas med vår verksamhet.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Bifoga personligt brev och CV.
Under semesterperioden kommer det att vara begränsad möjlighet att komma i kontakt med oss gällande frågor om tjänsten.
Du kommer att arbeta i Bolagsverkets fina lokaler i hamnen i centrala Sundsvall. Vi erbjuder våra medarbetare en möjlighet att till viss del arbeta på distans.
Bakgrundskontroll av våra slutkandidater via vårt externa rekryteringsstöd ingår som en del i vår rekryteringsprocess. Genomförd och godkänd bakgrundskontroll är en förutsättning för anställning hos Bolagsverket.
På Bolagsverket vill vi ge våra medarbetare goda förutsättningar att göra ett bra jobb, trivas på jobbet och må bra. För när du mår bra, gör du även ett bra jobb. Vi satsar på arbetshälsa för att öka hälsomedvetandet och ge alla möjlighet till ett aktivt och regelbundet deltagande i hälsofrämjande aktiviteter på arbetsplatsen. Vi erbjuder dessutom friskvårdsbidrag, friskvårdstimme samt har massage och gym i våra egna lokaler i Sundsvall.
Läs mer om alla våra förmåner på bolagsverket.se/om/oss/jobb.
Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "AD 2867/2024".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bolagsverket (org.nr 202100-5489)
Arbetsplats Bolagsverket, Företagsavdelningen
Kontakt Sektionschef
Katarina Norell
060-184044 Jobbnummer 8808456
Observera att sista ansökningsdag har passerat.