Handläggare färdtjänst/parkeringstillstånd samt bostadsanpassnin

Ale kommun, Administration / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ale
2011-04-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare färdtjänst/parkeringstillstånd samt bostadsanpassnin" (publicerad 2012-02-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Administration i Ale

Ale kommun ligger utmed Göta älv norr om Göteborg och har ca 27 300 invånare. Kommunen är i ett expansivt skede och växer med ca 200 invånare/år. Kommunen erbjuder ett natur- och stadsnära boende i mindre samhällen utmed älvdalen eller på landsbygden. Ale erbjuder även goda möjligheter till ett rikt friluftsliv i vacker och varierad natur.
Vårt uppdrag är att säkerställa att kommunens invånare har en god boende- och livsmiljö i ett långsiktigt hållbart samhälle. Vi lämnar råd och upplysningar till allmänhet och företag men är också tillsynsmyndighet inom våra verksamhetsområden.
Nybildade Sektor Samhällsbyggnad innefattar ett flertal enheter bl a administration, teknisk fastighetsförvaltning, gata-park, plan och bygg samt miljö. Tjänsten som beskrivs nedan kommer att ingå i administrativa enheten som idag består av åtta medarbetare.

Publiceringsdatum
2011-04-21

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär handläggning av ärenden gällande färdtjänst/riksfärdtjänst samt bostadsanpassningsbidrag och parkeringstillstånd för rörelsehindrade. Som handläggare kommer du självständigt att fatta beslut enligt gällande lagstiftning. Du kommer att ha ett brett kontaktnät med andra berörda inom kommunen, sjukvården och berörda entreprenörer. Du kommer även att bistå vår trafikavdelning i frågor om tillgänglighet i samarbete med våra handikapporganisationer.
Utöver detta kommer du att utgöra ett stöd till förvaltningens administrativa enhet vid frånvaro och hög arbetsbelastning. Västtrafik utför färdtjänst i Ale kommun.

Kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning för tjänsten med grundläggande kunskaper i förvaltningslagen och sekretesslagen.
Tjänsten kräver förmåga att bedöma människors funktion vid nedsatt rörelseförmåga samt god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift.
Kontakten med sökande ställer krav på hög social kompetens, empatisk förmåga och att du är lyhörd. Du måste även vara kreativ och resultatorienterad i syfte att hitta kostnadseffektiva lösningar som uppfyller kundens behov.
Vi ser gärna att du har ett utvecklat ordningssinne, kan arbeta självständigt och fatta egna beslut samt att du har förmåga att samarbeta då du kommer att ha många kontakter.
Arbetet kräver körkort.
Mångfald i organisationen ser vi som en framgångsfaktor. Erfarenhet av tidigare handläggning i en politiskt styrd organisation.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: 2011-12-31 Tjänsten är visstidsanställning och en utökning av nuvarande två handläggartjänster. Behovet av en eventuell fortsättning kommer att utvärderas under hösten 2011.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-05-04
Tjänsten kan komma att ianspråktas av övertalig personal eller personal med företrädesrätt inom kommunen.
Ange följande referens när du ansöker: 136561
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Martin Wikman, 0303-37 12 17

Facklig kontakt
Fackliga representanter nås via växeln, 0303-33 00 00

Företag
Ale kommun, Administration

Adress
Ale kommun, Administration
Ledetvägen 6
44980 Alafors

Jobbnummer
912559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Administration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Administration: