Handläggare färdtjänst/parkeringstillstånd samt bostadsanpassnin
Ale kommun, Administration / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ale
2011-04-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare färdtjänst/parkeringstillstånd samt bostadsanpassnin" (publicerad 2012-02-28) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ale,
Alingsås,
Vårgårda,
Lilla Edet,
Essunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ale kommun, Administration i Ale Ale kommun ligger utmed Göta älv norr om Göteborg och har ca 27 300 invånare. Kommunen är i ett expansivt skede och växer med ca 200 invånare/år. Kommunen erbjuder ett natur- och stadsnära boende i mindre samhällen utmed älvdalen eller på landsbygden. Ale erbjuder även goda möjligheter till ett rikt friluftsliv i vacker och varierad natur.
Vårt uppdrag är att säkerställa att kommunens invånare har en god boende- och livsmiljö i ett långsiktigt hållbart samhälle. Vi lämnar råd och upplysningar till allmänhet och företag men är också tillsynsmyndighet inom våra verksamhetsområden.
Nybildade Sektor Samhällsbyggnad innefattar ett flertal enheter bl a administration, teknisk fastighetsförvaltning, gata-park, plan och bygg samt miljö. Tjänsten som beskrivs nedan kommer att ingå i administrativa enheten som idag består av åtta medarbetare.
Publiceringsdatum2011-04-21ArbetsuppgifterTjänsten innebär handläggning av ärenden gällande färdtjänst/riksfärdtjänst samt bostadsanpassningsbidrag och parkeringstillstånd för rörelsehindrade. Som handläggare kommer du självständigt att fatta beslut enligt gällande lagstiftning. Du kommer att ha ett brett kontaktnät med andra berörda inom kommunen, sjukvården och berörda entreprenörer. Du kommer även att bistå vår trafikavdelning i frågor om tillgänglighet i samarbete med våra handikapporganisationer.
Utöver detta kommer du att utgöra ett stöd till förvaltningens administrativa enhet vid frånvaro och hög arbetsbelastning. Västtrafik utför färdtjänst i Ale kommun.
KvalifikationerRelevant högskoleutbildning för tjänsten med grundläggande kunskaper i förvaltningslagen och sekretesslagen.
Tjänsten kräver förmåga att bedöma människors funktion vid nedsatt rörelseförmåga samt god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift.
Kontakten med sökande ställer krav på hög social kompetens, empatisk förmåga och att du är lyhörd. Du måste även vara kreativ och resultatorienterad i syfte att hitta kostnadseffektiva lösningar som uppfyller kundens behov.
Vi ser gärna att du har ett utvecklat ordningssinne, kan arbeta självständigt och fatta egna beslut samt att du har förmåga att samarbeta då du kommer att ha många kontakter.
Arbetet kräver körkort.
Mångfald i organisationen ser vi som en framgångsfaktor. Erfarenhet av tidigare handläggning i en politiskt styrd organisation.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse., upphör: 2011-12-31 Tjänsten är visstidsanställning och en utökning av nuvarande två handläggartjänster. Behovet av en eventuell fortsättning kommer att utvärderas under hösten 2011.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-05-04
Tjänsten kan komma att ianspråktas av övertalig personal eller personal med företrädesrätt inom kommunen.
Ange följande referens när du ansöker: 136561
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktMartin Wikman, 0303-37 12 17
Facklig kontaktFackliga representanter nås via växeln, 0303-33 00 00
FöretagAle kommun, Administration
AdressAle kommun, Administration
Ledetvägen 6
44980 Alafors
Jobbnummer 912559
Observera att sista ansökningsdag har passerat.