Handläggare färdtjänst och vård och omsorgsavgifter
Tierps kommun, Individ och familjeomsorgen / Ekonomiassistentjobb / Tierp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Tierp,
Älvkarleby,
Östhammar,
Gävle,
Sandviken eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tierps kommun, Individ och familjeomsorgen i Tierp,
Gävle,
Uppsala eller i
hela Sverige Tierps kommun har ett gynnsamt läge mellan Uppsala och Gävle med närhet även till Stockholm, Arlanda och hela Mälardalsregionen. I kommunen finns goda och varierande boendemiljöer med natur och kultur inpå knutarna och utmärkta kommunikationer på såväl väg, järnväg som digitalt. Tierps Kommun är en kommun i ständig utveckling.
Bistånd är en del av Vård och omsorg. Vi handlägger vi ärenden utifrån Socialtjänstlagen, LSS-Lagen, lag om bostadsanpassningsbidrag, färdtjänst m.fl.
Medarbetarna har tillsammans hög kompetens, bred erfarenhet och stort kundfokus. Alla arbetar aktivt för att ständigt utveckla och förbättra verksamheten.
Vi arbetar utifrån kommunens värdeord mod, ansvar, kundfokus, respekt och framtidstro. Läs gärna mer om oss på vår hemsida -
www.tierp.se Publiceringsdatum2019-03-08ArbetsuppgifterEn av våra medarbetare går vidare till nya utmaningar och vi söker nu dig som vill arbeta med handläggning av färdtjänst och avgifter inom vård och omsorg.
Arbetet är självständigt och du kommer tillsammans med en kollega ansvara för att:
• Utreda kundens behov av färdtjänst/riksfärdtjänst enligt gällande lagstiftning.
• Ge stöd och hjälp åt kommuninvånare i frågor om färdtjänst och riksfärdtjänst.
• Avgiftshandläggning och fakturering mot Vård- och omsorgs verksamheter inom äldreomsorg och LSS.
• Du kommer också ha kontakt med kunder och deras anhöriga.
• Medverka i utvecklingen av verksamheten.
Har du en utmärkt organisatorisk förmåga, en ansvarstagande inställning och trivs med många kontakter? Då är du kanske den vi söker!
KvalifikationerVi söker dig som är ekonom eller socionom alternativt har en annan för tjänsten lämplig utbildning.
• Du är van vid att arbeta självständigt och har förmåga att självständigt planera och genomföra utredningar samt övriga arbetsuppgifter som ingår i tjänsten.
• Du gillar att arbeta med siffror och lägger ner energi och engagemang i ditt arbete.
• Du är ansvarstagande och van vid att strukturera ditt arbete och prioritera när så behövs.
• Då en stor del av arbetet består av dokumentation så är det viktigt att du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• Vi tror att du vill utvecklas och uppskattar att vi vill satsa på dig.
Meriterande är erfarenhet från färdtjänst- och avgiftshandläggning eller från andra typer av myndighetsutövning.
ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-05-01 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-25
Ange följande referens när du ansöker: A857210
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHanna Fontaeus
hanna.fontaeus@tierp.se 0293-21 80 60
FöretagTierps kommun, Individ och familjeomsorgen
AdressTierps kommun, Individ och familjeomsorgen
Tierps kommun
81580 TIERP
KontorsadressCentralgatan 7 TIERP
Jobbnummer 4656005
Observera att sista ansökningsdag har passerat.