Handläggare bostadsanpassningsbidraget
Nacka kommun / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nacka,
Kristinehamn,
Karlskoga,
Storfors,
Lekeberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka,
Nykvarn,
Stockholm,
Lidingö,
Norrtälje eller i
hela Sverige Handläggare bostadsanpassningsbidraget
I Nacka bor drygt 96 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet. Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa de bästa förutsättningarna för kreativitet, innovation och kunskapsdelning.
Äldreenheten arbetar med myndighetsutövning och utveckling av äldreomsorgen.
Vi är en öppen och utvecklingsinriktad arbetsplats med drygt 30 medarbetare som arbetar med biståndsbedömning, handläggning av bostadsanpassningsbidraget, avgifter, färdtjänst, boendesamordning och administration.
Publiceringsdatum2015-04-30Dina arbetsuppgifterHandlägga ansökningar om bostadsanpassningsbidrag för personer med funktionshinder.
I arbetsuppgifterna ingår att utreda och fatta beslut enligt lagen om bostadsanpassningsbidrag.
Arbetet är till stor del självständigt och beslutsfattande sker på delegation av social- och äldrenämnden. Som en del av din tjänst, deltar du i avdelningens utvecklingsarbete kring handläggning av bostadsanpassningsbidrag. Du samverkar med andra kommunala förvaltningar, politiker, konsulter, entreprenörer, myndigheter och näringsidkare.
Du kommer att arbeta nära en kollega som blir din närmaste samarbetspartner.
KvalifikationerLämplig bakgrund: leg. arbetsterapeut, fysioterapeut eller byggnadsingenjör gärna med erfarenhet av myndighetsutövning.
Erfarenhet av de arbetsuppgifter som ingår i handläggning av bostadsanpassningsbidraget, samt gärna erfarenhet av att ha arbetat som handläggare i en politiskt styrd organisation.
Goda datakunskaper, och bra om du har erfarenhet av verksamhetssystemet BAB.
Du ska ha god förmåga att kunna uttrycka dig i tal och skrift.
Viktiga personliga egenskaper är att kunna arbeta flexibelt och självständigt och bemöta våra kunder på ett professionellt sätt. Andra viktiga egenskaper är god social kompetens, stresstålighet och samarbetsförmåga.
Bra om du har tidigare erfarenhet, eller förmåga av att planera, organisera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Tjänsten ställer även krav på att du är noggrann och kvalitetsmedveten.
Bra om du är utvecklingsinriktad, eftersom det pågår en utveckling av arbetsprocesserna.
Fö. lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Då arbetet innebär hembesök, underlättar det om du har B-körkort.
Antal tjänster
1 heltid
Anställningsform
Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: 2015-08-10 eller efter överenskommelse.
Så ansöker duSista ansökningsdag 2015-05-17
KontaktIngrid Saadat
Gruppchef
Telefonnummer: 08-718 89 57
Leif Sköld
Handläggare bostadsanpassningsbidrag
Telefonnummer: 08-718 77 96
Fackliga företrädare
Ove Lindroth
Vision
Telefonnummer: 08-718 89 08
Kristina Elstad
SSR
Telefonnummer: 08-718 75 86
Ulrika Andersson
FSA
Telefonnummer: 08-718 90 93
FöretagNacka kommun
Äldreenheten
Granitvägen 15
13181 Nacka
Telefonnummer: 08-718 80 00
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningHandläggare
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNacka Kommun
AdressNacka Kommun
Granitvägen 15
13181 Nacka
KontorsadressGranitvägen 15
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2274711
Observera att sista ansökningsdag har passerat.