Handläggare Bostadsanpassningsbidrag

Lindesbergs kommun / Sjukgymnastjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukgymnastjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg, Haparanda eller i hela Sverige

Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.

Bergslagskommunerna Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora samtliga belägna i Örebro län samverkar sedan 2004 i en gemensam miljö- och byggförvaltning, Samhällsbyggnadsförvaltningen Bergslagen.
Förvaltningen består av ca 50 medarbetare fördelade på stadsarkitektkontor, miljökontor, mätningskontor, samt enheten för livsmedelskontroll. På stadsarkitektkontoret arbetar 14 personer.

Stadsarkitektkontoret söker en
HANDLÄGGARE BOSTADSANPASSNINGSBIDRAG Tillsvidareanställning

På stadsarkitektkontoret hanteras samhällsbyggnadsfrågor såsom, bygglov, strategisk planering, detaljplanering och bostadsanpassningsärenden.

Bostadsanpassningsbidraget är till för att personer i alla åldrar med funktionsnedsättning ska ha möjlighet till ett självständigt liv i sin egen bostad.

Handläggning av bostadsanpassningsbidrag innebär att du som handläggare utreder, bedömer och beslutar om bidrag för enskilda personer utifrån lagen om bostadsanpassningsbidrag. Du arbetar självständigt med dina egna ärenden men har ett nära samarbete med din kollega.
I arbetet ingår att bedöma sökta åtgärder, värdera intyg, bedöma kostnader för byggarbeten, hantera offerter, skriva beslut, upprätta beställningar av entreprenadarbeten på enskilds uppdrag samt att hantera fakturor.

Arbetet som handläggare medför en kombination av arbete ute hos de som söker bidrag samt inne på kontoret.

Publiceringsdatum
2017-05-05

Kvalifikationer
Du är legitimerad arbetsterapeut, eller har en byggnadsteknisk utbildning, alternativt en liknande utbildning som kan bedömas likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kommunal verksamhet. Meriterande är erfarenhet av handläggning av bostadsanpassningsbidrag.
Vi söker dig som är bra på att planera och prioritera ditt arbete och har lätt att fatta beslut utifrån tillgängligt underlag. Du har förmåga att fokusera på rätt saker, är tydlig i ditt sätt att kommunicera och säkerställer att ditt budskap når fram på rätt sätt. Du är lyhörd och har förmåga att sätta dig in i andras situationer.

Arbetet kräver god samarbetsförmåga genom de många kontakterna med de sökande och deras närstående, intygsgivare, fastighetsägare, entreprenörer samt andra myndigheter och huvudmän.

B-körkort är ett krav.

Övrig information
Vi är måna om personalens hälsa och erbjuder därför generös flextid, friskvårdstimme och rökfri arbetstid.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Mer information om förvaltningen finns på www.sbbergslagen.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-26
Ange följande referens när du ansöker: A-2017-38
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Enhetschef Isabella Lohse 0581-81066

Företag
Lindesbergs kommun

Adress
Lindesbergs kommun
Kungsgatan 41
71130 LINDESBERG

Kontorsadress
Kungsgatan 41

Jobbnummer
3477825

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun: