Handläggare av stöd till landsbygden

Länsstyrelsen Halland, Landsbygdsenheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Halmstad
2015-10-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare av stöd till landsbygden" (publicerad 2018-03-13) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Halland, Landsbygdsenheten i Halmstad

Länsstyrelsen företräder regeringen och är genom sin bredd i verksamhetsområden och arbetsuppgifter en intressant arbetsplats. Länsstyrelsen står för rättsäkerhet, mångfald och hållbar utveckling. Vi förenar nytänkande, god service och öppenhet med lång tradition. Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av länsstyrelsens framgångar. Länsstyrelsen i Halland har ca 180 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland

Tjänsten är på Landsbygdsenheten, placerad på Halmstads Slott, där vi är drygt 40 medarbetare. Enheten arbetar för landsbygdsutveckling med fokus på företagande. Inriktningen ska även vara hållbar produktion inom de gröna näringarna och fiskerinäringen. Goda idéer, innovationer och kunskapsspridning ska gynnas. Enheten är organiserad i fem arbetsfunktioner. Tillsammans med fyra andra medarbetare kommer du att ingå i företagsfunktionen.

Publiceringsdatum
2015-10-06

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med handläggning av företagsstöd och projektstöd inom landsbygdsprogrammet. Företagsstöd riktar sig till jordbruksföretag och till små företag med verksamhet på landsbygden. Stöden kan ges som investeringsstöd eller stöd för inköp av tjänster. Projektstöd kan sökas av myndigheter, föreningar, organisationer, företag mfl. och ska ge landsbygden förbättrade förutsättningar. Du kommer självständigt utreda ansökningar om stöd och utbetalning av stöd. Det finns ett detaljerat regelverk till din hjälp. Arbetet utförs till stora delar på kontoret.

Arbetet omfattar:
• Beräkning/bedömning av ett företags lönsamhet
• Tolkning av bokslut och deklarationer
• Granskning och bedömning av affärsplaner/projektplaner
• Kontakter med de stödsökande, berörda myndigheter, kommuner och organisationer.
• Granskning av fakturor och betalningsverifikat vid stödutbetalningar
• Informera om stödåtgärderna.

Kvalifikationer
Du ska ha en högskoleutbildning med agrar, ekonomisk eller samhällsvetenskaplig inriktning. Du ska ha bra samarbetsförmåga och ett serviceinriktat sätt. Du ska ha en analytisk förmåga, vara strukturerad, resultatinriktad och ha eget driv. Du bör ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Körkort och god datorvana är ett krav. Dina personliga egenskaper fäster vi stor vikt vid.

Vi kan erbjuda:
• Ett intressant arbete
• En bra arbetsmiljö
• Goda utvecklingsmöjligheter
• Flexibel arbetstid
• Friskvård

Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet.

Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via Offentliga Jobb.

Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.
Erfarenhet från liknande myndighetsuppgifter och kunskap om regelverken kring Sveriges Landsbygdsprogram är en extra merit liksom erfarenhet från ekonomisk redovisning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-01
Ange följande referens när du ansöker: 112-6419-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Stefan Samuelsson, Enhetschef 010-224 30 00 stefan.samuelsson@lansstyrelsen.se

Facklig kontakt
Martin Karlsson (ST) 010-2243000
Kristin Ovik (SACO) 010-224 30 00

Företag
Länsstyrelsen Halland, Landsbygdsenheten

Adress
Länsstyrelsen Halland, Landsbygdsenheten
Slottsgatan 2
30186 HALMSTAD

Kontorsadress
30186 Halmstad

Jobbnummer
2466310

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen Halland, Landsbygdsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen Halland, Landsbygdsenheten: