Handläggare Ärendemottagning, Gävle
Lantmäteriet / Administratörsjobb / Gävle
2016-12-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare Ärendemottagning, Gävle" (publicerad 2018-05-07) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Gävle,
Sandviken,
Söderhamn,
Falun,
Bollnäs eller i
hela Sverige Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Ärendemottagning i Gävle är en ny funktion inom division Fastighetsbildning som är under uppbyggnad och som kommer att ansvara för diarieföring, behörighetskontroll, post- och ärendehantering för all den post i landet som inkommer till divisionen. Funktionen kommer på sikt att bestå av 12-15 medarbetare och ha en nyckelroll i verksamheten. Det är oerhört viktigt att det blir rätt från början, att det finns bra, effektiva processer samt gott samarbete mellan ansvarsfulla och kvalitetsmedvetna medarbetare. Låter det här som något för dig? Då är du välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2016-12-15Dina arbetsuppgifterArbetet innebär ett nära samarbete med kollegor samt dagliga kontakter internt och externt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att hantera och bedöma inkomna handlingar, skanna och diarieföra ärenden, begära in kompletteringar och kolla behörigheter, ha löpande kontakt med handläggare i pågående ärenden och delta aktivt i funktionens utvecklingsarbete.
Funktionen håller öppet alla vardagar, inklusive klämdagar, då vi turas om att tjänstgöra. Innehållet kan variera över tiden.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasiekompetens och eftergymnasial utbildning inom relevanta områden, t ex KY-utbildning "Förrättningsassistent inom Lantmäteri" eller juridik.
Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna inom fastighetsrättsliga området eller samhällsbyggnadsprocessen, har mycket god datorvana, mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift. Vi tror att en lämplig bakgrund är t ex mäklarassistent, bygglovassistent eller annan liknande bakgrund.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper då samhället förväntar sig ett bra bemötande i kombination med snabb och enhetlig service som håller hög kvalitet från myndigheten. Arbetsuppgifterna kräver därför att du är bra på att dela med dig av din kunskap och har lätt att samarbeta med kollegor, har ett bra kundbemötande samt är effektiv och kvalitetsmedveten. Vi vill att du möter förändringar på ett positivt sätt och bidrar i utvecklingsfrågor.
Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Sandra Hjelmerus, funktionschef, telefon 026-63 33 78. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Isak Ståhle, telefon 0243-674 06 och för ST inom Lantmäteriet, Ragnar Oskarsson, telefon 026-17 16 39. Våra e-postadresser är
fornamn.efternamn@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Övrig information
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-08
Ange följande referens när du ansöker: 302-2016/5741
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLANTMÄTERIET
AdressLANTMÄTERIET
Lantmäterigatan 2C
80182 Gävle
KontorsadressLantmäterigatan 2C
Jobbnummer 3214728
Observera att sista ansökningsdag har passerat.