Handläggare
Varbergs kommun, Serviceförvaltningen / Butikssäljarjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Varberg,
Falkenberg,
Kungsbacka,
Halmstad,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Serviceförvaltningen i Varberg Varbergs kommun har en vision: år 2025 ska vi vara Västkustens kreativa mittpunkt. Vi hoppas du vill vara med och förenkla människors vardag och hjälpa dem att uppnå sina drömmar. Serviceförvaltningen i Varbergs kommun är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för många av kommunens stödprocesser. De andra förvaltningarna är våra kunder. Vi är ca 400 anställda och omsätter ca 600 mkr per år. Förvaltningen består i dagsläget av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-service
• Kundservice
Serviceförvaltningen levererar sina tjänster både med egen personal men även med hjälp av avtalsbundna underentreprenörer. I dagsläget köps tjänster och material in för ca 250 mnkr årligen.
Placering blir initialt på Bolmen, Träslövsvägen 62 men kommer från sommaren 2019 att vara i vårt nybyggda aktivitetsbaserade kontor på Norrgatan, Stadshus C.
Publiceringsdatum2018-04-24ArbetsuppgifterVi söker dig som älskar att jobba med service i en roll med ansvar för förvaltningens leverantörsavtal och upphandlingsstöd/inköpskontakt. Rollen innebär även ett visst inslag av verksamhetsutveckling, både inom avtal/upphandling men kan även vara inom andra områden. Du förväntas vara det naturliga stödet vid upphandlingar, planera och delta i leverantörsuppföljningar samt bevaka befintliga avtal och prisjusteringar i dessa samt vara förvaltningens representant i kommunens upphandlingsstrategiska grupp. Du kommer även att ansvara för kommunens postavtal.
Tjänsten består både av serviceleverans och verksamhetsutveckling och kan förändras över tid. Tjänsten är organisatoriskt placerad på avdelningen kundservice där förvaltningens gemensamma administration är placerad. Du rapporterar till avdelningschef kundservice.
Arbetssättet på serviceförvaltningen utvecklas ständigt med nya lösningar. Vi arbetar i nära samarbete med övriga förvaltningar.
För att bli framgångsrik i rollen krävs att du har en positiv grundinställning, har ett genuint intresse för service och bemötandefrågor. Har förmågan att vända något negativt till något positivt i mötet med kunden, är lösningsfokuserad och att du drivs av att ha många bollar i luften. Du är en visionär som ser möjligheter i alla situationer.
Vi erbjuder ett stimulerande och banbrytande arbete i en organisation där ledorden är nytänkande, framåtanda, kunskap och mod.
KvalifikationerDu har för tjänsten relevant högskoleutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Vidare krav för tjänsten är:
• Några års erfarenhet av upphandling/inköp och LOU
• Erfarenhet från serviceinriktad verksamhet
• Förmåga att se helhet och erfarenhet av att arbeta strategiskt
• Erfarenhet från förändringsarbete
• Affärsmässighet
• Mod
Meriterande:
• Erfarenhet av Facility Management
ÖVRIGT
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 40 timmar per vecka. Dagtid. Måndag-fredag Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-20
Ange följande referens när du ansöker: A777157
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohn Nilsson
Jaroslava Nilsson 070-959 87 29
FöretagVarbergs kommun, Serviceförvaltningen
AdressVarbergs kommun, Serviceförvaltningen
Östra Långgatan 24
43280 Varberg
KontorsadressÖstra Långgatan 24 43280 Varberg
Jobbnummer 4104370
Observera att sista ansökningsdag har passerat.