Handläggare
Proffice Sverige AB / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
2014-01-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Handläggare" (publicerad 2014-06-30) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Centrala studiestödsnämnden (CSN) har ansvar för studiesociala frågor, främst det svenska studiestödet som består av bidrag och lån till studerande. CSN har sitt huvudkontor i Sundsvall och finns därutöver på 10 orter runt om i landet.
CSN i Göteborg söker studiestödsutredare
Vår omvärld står i en ständig förändring. Det gör att vi snabbt måste kunna förändra arbetssätt och it-system. Vi på CSN utvecklar ständigt vår verksamhet för att möta kundernas krav på hög tillgänglighet, korta handläggningstider och god kvalitet.
Vi har nyligen infört en ny organisation där vi specialiserar våra handläggningsområden, förändrar våra arbetssätt och vår medarbetarroll. Vi behöver nu förstärka vår organisation med ytterligare medarbetare för att klara vårt viktiga uppdrag. Vill du vara med och göra studier möjligt?
Publiceringsdatum2014-01-22Dina arbetsuppgifterI din roll som studiestödsutredare kommer du att handlägga och utreda studiestödsärenden. Du kommer att svara på frågor och vägleda våra kunder främst via telefon och e-post. Dina arbetsuppgifter kräver stort kundfokus och därför är ett bra bemötande och god service viktiga delar i arbetet. Den nya medarbetarrollen innebär att du tar ett aktivt ansvar för att utveckla verksamheten och arbetar med ständiga förbättringar i vardagen.
Göteborgskontoret arbetar med handläggning av inbetalningsärenden för låntagare bosatta i Sverige och utomlands. Arbetsuppgifterna är omväxlande och består av utredning av inbetalningsärenden samt servicearbete med många kundkontakter.
Kompetensprofil
Vi söker dig som
• skapar goda kundrelationer genom ditt professionella kundbemötande
• vill arbeta för en hög tillgänglighet, korta handläggningstider och god kvalitet
• trivs med omväxlande arbetsuppgifter i en miljö som är i ständig förändring tar ett aktivt ansvar för ditt lärande och samtidigt delar med dig av kunskaper och erfarenheter för att öka lärandet i organisationen
• har en god förmåga att sätta dig in i och tolka regelverk.
För att klara arbetsuppgifterna krävs att du är
• initiativtagande, självgående och flexibel
• analytisk och har förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete
• lyhörd, kommunikativ och har lätt för att samarbeta
CSN vill uppfattas som tillitsfulla, öppna, ansvarstagande och förändringsvilliga. Därför vill vi att våra medarbetare arbetar aktivt för att detta ska bli verklighet. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Bakgrund
Du har högskoleexamen inom det samhällsvetenskapliga området. Förutom svenska måste du behärska engelska och vi ser gärna att du har ytterligare språkkunskaper. Erfarenheter av arbete av utredande karaktär, handläggande arbetsuppgifter och kundkontakter både via telefon och e-post är meriterande.
Mer information
CSN strävar efter en blandning av bakgrund och kompetens som har betydelse för arbete, kvalitet och kundorientering.
Tjänsterna är tillsvidare och på heltid med tillträde snarast efter överenskommelse. Stationeringsort är Göteborg.
Vi samarbetar med Proffice i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten kontakta Proffice rekryteringskonsult Kristina Larsson, tfn 070-570 66 79. Din intresseanmälan gör du via Proffice hemsida
www.proffice.se [
http://www.proffice.se/ ] senast den 6 februari 2014.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-02-06
Ange följande referens när du ansöker: 200537929
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Larsson 0705-706 679
kristina.larsson@proffice.seFöretagProffice Sverige AB
AdressProffice Sverige AB
Jobbnummer 1756672
Observera att sista ansökningsdag har passerat.