Handläggare
Lantmäteriet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet i Skellefteå,
Piteå,
Luleå,
Umeå,
Lycksele eller i
hela Sverige Lantmäteriet Fastighetsinskrivning i Skellefteå söker handläggare
Inledning
Lantmäteriet erbjuder stimulerande arbetsuppgifter och en arbetsorganisation som gör det spännande, roligt och utmanande att arbeta hos oss. För att leva upp till vår värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.
Vid landets sju inskrivningskontor hanteras ansökningar om lagfart, inteckningar mm. Våra 200 medarbetare handlägger ungefär en miljon ärenden om året. I handläggningen ingår tillämpning av ett brett spektrum av lagar och förordningar på främst civilrättens område. Verksamheten bedrivs på sju orter med divisionsledning och central stab i Gävle. Division Inskrivning bedriver ett omfattande utvecklings- och förändringsarbete inriktat på effektivitet, enhetlighet och rättssäkerhet.
Publiceringsdatum2013-03-27Dina arbetsuppgifterArbetet består av handläggning av ansökningar om lagfart och inteckning samt inskrivning av nyttjanderätter och servitut m.m. i fastighetsregistret. I arbetet ingår att du fattar egna juridiska beslut. Ärendemängden är stor och arbetet produktionsinriktat. Du arbetar mot givna mål med fokus på handläggningstider. Du har omfattande kontakter med fastighetsmäklare, banker och andra aktörer på fastighetsmarknaden samt lämnar upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt.
Tjänsten är ett vikariat till och med 2013-12-31 på heltid med eventuell möjlighet till förlängning.
KvalifikationerVi ser gärna att du har läst någon fristående kurs på högskolenivå, t ex inom juridik eller mäkleri, eller att du har praktisk erfarenhet som kan jämställas med detta. Kunskaper i civilrätt och fastighetsrätt liksom tidigare arbete från närliggande verksamhet som t ex bank eller fastighetsmäklare värdesätts.
Värdefulla personliga egenskaper för arbetet är förmåga att arbeta effektivt utan åsidosättande av en säker handläggning, med målfokus och mod att självständigt fatta beslut. Arbetet ställer tidvis krav på stresstålighet och flexibilitet, varför laganda, samarbete, problemlösning och eget driv är nyckelord.
Det är mycket viktigt att du bidrar med god service mot allmänheten och hanterar svenska såväl i tal som i skrift. Vi eftersträvar en jämnare könsfördelning och välkomnar sökande av båda könen.
Kontaktuppgifter
Om du vill veta mer så kontakta gärna Carina Marklund, enhetschef, telefon 0910-725569 eller 073-8420101. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Sophie Söderström, telefon 0910-725566 och för ST inom Lantmäteriet, Markus Törnkvist, telefon 0910-725570. Våra e-postadresser är
fornamn.efternamn@lm.se .
Eftersom vi använder det statliga ramavtalet när det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt.
Övrig information
Då Lantmäteriet har en omfattande utlandsverksamhet kan det finnas möjligheter att arbeta i olika internationella projekt.
Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Om du väljer att skicka annonsen per brev, märk då kuvertet och ansökan med referensnummer 302-2013/1372, senast 2013-04-19. Postadressen till oss är Lantmäteriet 801 82 Gävle. Handlingar per brev skannas. För att skärmbilden av handlingarna inte ska bli svårlästa ber vi dig så långt som möjligt undvika kraftiga färger som bakgrund eller mörkt skuggad bakgrund.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-19
Ange följande referens när du ansöker: 302-2013/1372
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLANTMÄTERIET
AdressLANTMÄTERIET
80182 Gävle
Jobbnummer 1505697
Observera att sista ansökningsdag har passerat.